Kattsandsproblem

Sv: Kattsandsproblem

Visst får du slänga sopor, men det är INTE en sopstation. Det är till för de sopor som man ev vill bli av med från bilen under resan. Soptömningen är inte anpassad för att någon inte vill betala för sina hushållssopor.
Det kan kanske gå så här då

Men på en allmän rastplats så får man ju slänga sopor!!! Så där skojar jag inte.:eek:
Kan väl hålla med om att det är lite magstarkt att kasta hos hyreshusens sopor. Bor i flerfamiljshus o tror att endast efter jul så töms bägge tunnorna annars används oftast bara en. Men dom är ju inlåsta o endast hyresgästerna kommer åt dom.
Nu gällde det ju att hjälpa en buke att bli av med sin sand. Då tänker jag inte på ALLA hyresgäster som finns i områdena.

På en allmän rastplats får man slänga skräp efter fikapaus o dyl, inte 30 kattsandspåsar:eek:. Och att ge rådet att slänga i flerfamiljshusens sopor är ju inte speciellt intelligent eftersom om fler tänkte som du så skulle hyreshöjningarna komma som ett brev på posten. Varför inte slänga dina sopor i din soptunna eller i ditt soprum? Meningen med att betala per kg för sina sopor är ju inte att någon annan ska ta kostnaden, eller hur? (Utan att vi ska tänka till hur vi konsumerar med sopor som följd och på det sättet minska sopberget...)/arrak

Oj viken debatt det blev!

Nää jag ska faktiskt inte slänga påsarna i nån soptunna överhuvudtaget då jag fått reda på att kattsanden INTE är brännbar, alltså ska man INTE slänga i soptunnan (vare sig det är min egen eller ett flerfamiljshus eller en rastplats).

Men finns det en avdelning på de större sopstationerna för Icke brännbara saker eller? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka