Kattras som inte fäller så mycket

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare veg_lasagne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 624
V

veg_lasagne

Antar att det blir en korthårig som gäller då?
Rexarna har jag fått för mig att de inte fäller, men jag tycker inte riktigt om hur de ser ut.
Hur är abessinier och bengaler?
Vad finns det för maskade korthåriga katter, förutom snowshoe?

Sv: Kattras som inte fäller så mycket

Jag anser att korat och burma är bland de minst fällande raserna. Bengal och aby har jag aldrig haft hemma, men jag antar av pälskvalitén att de är liknande.

De korthårsraser som finns i maskat är snowshoe, siames, rexarna, britt, bengal (men den ser ju inte maskad ut) och i enstaka fall thai bluepoint (som inte är en godkänd ras i sverak utan reggas som maskat utfall i en koratparning).

Sv: Kattras som inte fäller så mycket

Har två rexar och dom fäller. Blir i och för sig inte mer än ludd, men fäller gör dom!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 816
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 056
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka