Katträdsla?

Sv: Katträdsla?

Jag har själv varit rädd för katter. Jag tyckte att dem var oberäkneliga och att man aldrig kunde veta när de skulle riva eller bita mig. Jag kom över den större delen av rädslan när jag bodde ihop med min kompis och hennes underbart snälla katt. När vi sedan flyttade isär så kändes det så tomt och därför skaffade jag och min sambo katt efter någon månad. I början var jag jätterädd för den där lilla kattungen som bara bet och attackerade mig!! Sedan började jag lära mig läsa henne och känna henne för att till slut tappa all min katträdsla. Det finns ingen som anar att jag varit rädd för katter, de flesta blir förvånade när jag nämner det ;)

Mitt råd (om du ska skaffa katt) är att kanske inte skaffa en kattunge det första du gör som jag gjorde - det var inte det bästa har jag insett. Utan att kolla med ett katthem för en trevlig (lugn?) katt som du redan fått tips om! :)

Lycka till! Jag har inte ångrat en enda gång att vi skaffade katt :love:

Kommer du förbi Stockholm - så får du gärna komma och hälsa på mina katter ! (Det vore ju själva fan om de inte var inne just då!)

Kommer du förbi Stockholm - så får du gärna komma och hälsa på mina katter ! (Det vore ju själva fan om de inte var inne just då!)

Tack för erbjudandet. :)

Jag tror att jag har tagit första steget mot att komma över katträdslan iaf denna sommar - det finns en katt som brukar hälsa på lite nu och då, nu har jag inte sett henne på ett par dagar och känner faktiskt lite saknad. Helt otroligt.

Tack för erbjudandet. :)

Jag tror att jag har tagit första steget mot att komma över katträdslan iaf denna sommar - det finns en katt som brukar hälsa på lite nu och då, nu har jag inte sett henne på ett par dagar och känner faktiskt lite saknad. Helt otroligt.

Du ser :rofl: Dom är underbara dom små liven :love:

Du ser :rofl: Dom är underbara dom små liven :love:

Uppenbarligen så. Iaf vissa exemplar. ;) Jag tror att jag gillar den här katten för att den är lagom kontaktsökande, inte så klängig, så jag kan beundra henne lite på avstånd. ;)

Du skulle träffa min första britt Julia. Hon håller på att gosa sönder min syster med sambo, är på konstant!! Eller min Abbie (ifall du har vägarna förbi Örebro), hon är väldigt försynt och genomsnäll men så ruskigt söt så man bara måste få ta på henne!

Kom på en sak också: magen. Låt bli den på katter du inte känner. Det finns nog ingen kroppsdel på katten som kan utlösa så många bit/rivattacker som magen.

Kom på en sak också: magen. Låt bli den på katter du inte känner. Det finns nog ingen kroppsdel på katten som kan utlösa så många bit/rivattacker som magen.

Hehe, inget problem. Magen rör jag inte, det har jag även märkt på andra djur är ett mkt känsligt ställe (såväl hästar som hundar brukar väl kunna vara lite känsliga där?) så den håller jag mig borta från!

Hm. Liten uppdatering här.

Den snälla grannkatten som verkar tycka om att komma och hälsa på håller på att vinna över mig till sin sida, helt klart. Nu har jag faktiskt vågat klappa henne flera gånger - vilket för mig är rätt stort vad gäller katter... Men hon är så söt, och liten, och charmig och...snäll.
Jag förväntar mig iofs hälften av tiden att hon ska förvandlas till ett monster, men hittills har hon varit ungefär så o-monstrig en katt kan vara.

Hm.

:bump:
Du ser! Att du förväntar dig sånt är inte så konstigt om man har den erfarenheten och det kommer säkert finnas kvar länge till. Men du är duktig som ändå tar små steg framåt!

:) Det känns rätt bra faktiskt. Kul att ha hittat en katt (eller ja, det är ju snarare att en katt har hittat mig) som är så trevlig. Synd bara att det är grannens, även om det iofs betyder att hon ju traskar förbi med jämna mellanrum åtminstone.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 758
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 275
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar