Kattpiss på duntäcke.

YorkWann

Trådstartare
Hur får jag bort det?

Räcker det tro att slänga i maskin? Torktumla med tennisbollar borde väl funka??

Nu hänger det ute med en massa medel på fläckarna.....

Sv: Kattpiss på duntäcke.

Saker jag fått kattpiss på har jag lagt i en hink med vatten och ättiksprit och sen tvättat i tvättmaskinen.

Ättiksprit *antecknar* Och det har funkat? Du har inte känt något efter det?

Det jag bittert fått erfara är att det katten en gång kissat på (soffa, täcken, lillkattens Playa...) det kissas det på i fortsättningen också.
Så efter några tvättvändor när katten jag hade kissat på något så slängde jag det.. (sen fick han flytta).

Duntäcken går alldeles utmärkt att tvätta.
När en av mina katter kissade var och varannan dag i vår säng så fick jag tvätta duntäcket i 40 grader (tror jag om jag ej minns fel, använd bra tvättmedel bara så går lukten bort) och sen torkade jag det på rätt så låg värme i torktumlaren med tennisbollar.

Duntäcken ska torkas i torktumlare så att dom blir helt torra eftersom det är lätt att dom möglar annars.

Duntäcken går alldeles utmärkt att tvätta.
När en av mina katter kissade var och varannan dag i vår säng så fick jag tvätta duntäcket i 40 grader (tror jag om jag ej minns fel, använd bra tvättmedel bara så går lukten bort) och sen torkade jag det på rätt så låg värme i torktumlaren med tennisbollar.

Duntäcken ska torkas i torktumlare så att dom blir helt torra eftersom det är lätt att dom möglar annars.

samt med halva mängden tvättmedel.
det är en fördel om man köper täcken som man kan tvätta i över 59grader för det är då kvalstrena dör. annars frodas de..
skaka och ruska täcket, vädra men inte i direkt solljus (då frodas kvalstrena)
låt gärna sängen vara obäddad.

lite tips från en som jobbar med täcken, kuddar, madrasser osv...

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 015
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA