Kattpest i Piteå

M

mizzcat

Läste precis att det pågår spridning av kattpest i en grannkommun. Min ena katt är vaccinerad i april 2005, men den andra har inte fått någon spruta sen dec 2003. Ska jag vaccinera den andra katten nu på en gång?

Alla ni som bor i närheten, kolla upp era katters vaccinationskort!

Sv: Kattpest i Piteå

Är det en vuxen katt som hittills varit fullvaccinerat har den ju fortfarande ett visst skydd, även om bäst före har gått ut.

Men ring du veterinär och fråga, onödigt att leva på gissningar.

Att jag inte tänkte på att skriva ut en varning om detta :crazy:

Fast vad jag vet är det bara katthemmet som är drabbat (och så jag då)? Har inte hört att det lyckats sprida sig nåt mer, men det kanske det har?

Har du haft på din kisse? Det står inget om att det skulle ha spridit sig mer än till 10 katter i Piteå, men att det kan ha gjort det.

Hoppsansa. :crazy: Konstigt att man inte hört något om det, känner bara till fallen på katthemmet. Men det har uppenbarligen lyckats sprida sig... :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat