Kattpejling

MissFideli

Trådstartare
Ja faktiskt ! Det har kommit en apparat som pejlar reda på katten på 1-4 km avstånd. Häftigt va? Mottagaren sätter man i halsbandet och sen är det bara att skicka iväg kissen på äventyr och spåra reda på den med apparaten :D
"Tyvärr" ligger priset på 3300:- och jag har en enormt väluppfostrad kisse, men tänk vad bra det hade varit annars.

Åh, en sådan hade jag behövt när lillmissen var på "hemmabesök" på landet. Hon älskade sprickorna i berget, och det var total lögn att hitta henne bland all sly och stenar. En pejlare hade varit underbart!

Vi funderar på att uppfinna en egen. Tänk att vad man är kommer på så har någon annan redan gjort det! Det kanske skulle vara värt att köpa? Fast jag behöver inte en så stark sändare, det räcker med några 100m.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 797
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 377
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 590
Senast: Millz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur