• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Ninna-Carina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 196
Sv: Kattmat

Jag kan svara att jag inte är speciellt imponerad fast katterna äter med stor förtjusning men det gör de med all "djunkfood".
Innehåller alldeles för mycket spannmål i mitt tycke.

är royal canin bättre då endå lr innehåller det bara kött eller`?

varför är spannmål skadligt?

Det finns andra här på forumet som är mycket kunnigare i detta ämne men det anses väl att RC är något bättre kvalitetsmässigt fast även det fabrikatet innehåller en massa saker som det är tveksamt om katter behöver äta.

Spannmål ingår inte i katters naturliga föda, de är rena köttätare. Spannmål tillsätts enligt vad jag begriper i torrfoder för att få till en lämplig konsistens. Kolhydraterna som finns i spannmålen gör katten tjock.
Sen tillsätts en massa kemiska ämnen som skall göra att torrfodret doftar oemotståndlig för en katt. Det kan vara därför det kan va svårt att få en torrfoder-djunkie att börja äta blötmat, för det luktar mycket mindre.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
449
Senast: Keb71
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
647
Senast: startpompe
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Barfotaboots!