Sv: Kattlådestank, BLÄ!!!
Okej, då är det nog bara så att ströet du använder just nu har en skum lukt så det blir att prova sig fram. Jag rekommenderar absolut World's Best. Det består av 100% krossad majs och klumpar bra. Går alldeles finemang att kompostera om man vill och jag känner inte till någon katt som inte går på den. Börja med att köpa en liten påse bara och prova. Hos mig blev det som sagt en lite skum lukt, lite syrlig men jag vet att inte alla får den lukten. Det beror nog till viss del på katternas urin.
Till alla;
Tack för de många och bra svaren!
Det luktar varken kiss eller bajs utan kattlåda, skum kattsandsdoft helt enkelt. Vi har en låda med "tak", och när man tar av taket så får man liksom en doft smocka och nästan kräks lite grann.
När hon bajsat och kissat på golvet luktar det bara lite bajs, kisset luktar inget (men lämnade en fin gul nyans på nya trägolvet ).
Så jag tror att någon knasig doft uppstår i kombinationen kiss/kattsand.
Jag vill ha parfymfri, helst återvinningsbar (så vi kan hälla i kompost), men klart att kissen ska acceptera det hela också.
Eftersom hon ratade Toalätt, kanske vi kan testa den med mindre pellets, Ökoplus?
Okej, då är det nog bara så att ströet du använder just nu har en skum lukt så det blir att prova sig fram. Jag rekommenderar absolut World's Best. Det består av 100% krossad majs och klumpar bra. Går alldeles finemang att kompostera om man vill och jag känner inte till någon katt som inte går på den. Börja med att köpa en liten påse bara och prova. Hos mig blev det som sagt en lite skum lukt, lite syrlig men jag vet att inte alla får den lukten. Det beror nog till viss del på katternas urin.