Kattlåda (barn och hundar)

Druvan

Trådstartare
Hur löser man detta med kattlåda när man har klåfingrig bebis samt hundar?

Kattlåda med tak- funkar dessa? Min bor köpte en sådan, men hans 4 katter vägrade använda lådan.. En t.o.m. SOV i lådan :crazy:

Sv: Kattlåda (barn och hundar)

Vi har kattlåda med tak då våra skvätter så mkt och det funkar jättebra! Den har luktfilter i taket också så man slipper eventuell lukt.
Dock så fattade inte våra förra katter det där med luckan, men den var enkel att plocka bort så man hade det öppet. :)

Vi har tak med lucka och hela shebanget. Funkar utmärkt. Hade först bara på taket utan lucka så katten fick vänja sig med det. Lade till luckan senare och klämde in katten genom luckan några gånger tills hon fattade att man kunde kliva in och ut. Funkade efter en dag eller så, men katta min är ju lite väl intelligent för att vara katt så :angel:

Man kan ha barngrind till rummet där lådan står. Katterna brukar kunna gå mellan spjälorna. Sen beror det ju på storleken på hunden om den kommer igenom och om den kommer att hoppa över.

Man kan också bygga en kattoalett inne i ett skåp, såga upp en öppning lagom för katten och ställa in lådan där.

Kattlåda med tak funkar för vissa katter, men andra ycker det blir för instängt. Bäbisen kan också rätt lätt gräva däri.

Testa med en hasp.Finns billiga att köpa i olika storlekar beroende på kattens storlek.Sätt haspen så högt att barnet inte kommer åt och ha dörren/skåpet precis lagom öppet för att katten ska ta sig in:idea:

Hunden kan du ju lära att inte röra lådan (eller kattens matskålar)!Det blir lite tjata med trägen vinner..
Om du har kattldan på toan,så om du har dörren igenputtad,så kan ju kissen bara dra upp den med tassen,men bebis kommer ju inte in!Det brukar för det mesta bara vara intressent ett tag för bebis med lådan,sen ger det sig!
Eller en resårbit/snöre från handtaget till en spik i dörrkarmen som passar kattstorlek!

Hunden kan du ju lära att inte röra lådan (eller kattens matskålar)!Det blir lite tjata med trägen vinner..
!

He he, problemet är att vi har hundkennel och alltid minst fem hundar hemma (vid valpkullar 13-14 hundar) :p. Har lyckats lära i alla fall dom allra äldsta att kattlådan är no no..

Man kan också bygga en kattoalett inne i ett skåp, såga upp en öppning lagom för katten och ställa in lådan där.
.

Gud va smart! Kanske går att göra lite snyggare också än ett fult plasthus..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 961
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA