Kattklippning. Dyrt?

V

vicke

En polare lämnade in sin katt på klippning idag och det kostade 250 kr per minut, det tog två minuter ock kostade 500 kr. Det låter helt sjukt i mina öron. Är det normalt så här dyrt?

Sv: Kattklippning. Dyrt?

Tycker det låter väldigt konstigt att dom tar per minut, och att det går så fort. Men jag har i och för sig aldrig lämmnat in min katt på klippning

Men det låter konstigt

jisses, det lät inte billigt det.
man kanske skulle köpa sig en klippmaskin och öppna salong ;)

Hur mkt/lite klippte de på katten på två minuter? När jag klippt katter som kommit in till kliniken med tovor, har det tagit bra mkt mer än 2 mins att klippa dem, men det har ju visserligen varit lejonklippning och rejäla tovor...

Hur mkt/lite klippte de på katten på två minuter? När jag klippt katter som kommit in till kliniken med tovor, har det tagit bra mkt mer än 2 mins att klippa dem, men det har ju visserligen varit lejonklippning och rejäla tovor...

Det var just en lejonklippning på en långhårig katt med mycket tovor. Men maskinklippning, hur svårt kan det vara?

Brukar behöva sedering o ta väldigt mkt mer än 2 min samt slöa ett skär som kostar att slipa.
Håll pälsen ok genom att borsta/kamma katten eller klipp själv om du är för snål att betala vad det kostar!
PL

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 042
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
828
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 359
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V