Katthem, Katthjälp el likn i Skåne???

A

Akasha

Jag behöver hjälp & jag behöver det fort!!!
Har här hos mig en honkatt som jag efter att ha sett henne gå här ute & svälta & frysa i två veckor tog in till mig. Jag har efterlyst ägaren i radio, jag har ringt Djurens Vänner i Malmö & jag har kollat med alla jag känner om det kan ta hand om henne men inga napp någonstans. Jag kan inte behålla henne eftersom jag redan har tvbå katter trots att jag inte ens får lov att ha katt för hyresvärden & snart är min sista utväg polisen & då vet ju alla vad som händer... *suck*. Det gör ont i hela mitt hjärta men förutom det faktum att jag inte får ha katter så har jag inte råd att föda ytterligare en... Dessutom, som om det inte räckte, så är hon dräktig så det hela känns mig fullständigt övermäktigt!

Finns det någon som vet något annat ställa typ Djurens Vänner som man kan kontakta? Vad som helst? Någon organisation som kan hjälpa mig? Det är en underbar katt som verkligen förtjänar att få ett nytt & bra hem... Snälla, om ni vet någon jag kan vända mig till, alla tips mottages med stor tacksamhet!

Sv: Katthem, Katthjälp el likn i Skåne???

jag sitter i EXAKT samma situation som du har tagit in en hemlös katthona som gick vid vägen.

har kontakt med kattkommando syd men dom har inga platser att kunna ta in ngn katt överhuvudtaget som det är nu.

Man blir så himla ledsen. Alla dessa katter som ingen bryr sig om... Ibland önskar man ju att man inte var så blödig men man har ju ändå ett hjärta i kroppen *suck*.
Hoppas att det löser sig med din kisse. Hittar jag en lösning så hör jag av mig & hoppas du gör detsamma...

jag letar hem överallt men det är inte så lätt att hitta då min honkatt är vild och ej kastrerad,vacc eller avmaskad.
hon är pigg och vaken utan löss och mask.

har en hankatt som inte kan vara med andra katter då han slåss så vi har dom i olika delar av lägenheten.

Ja då är det ju ännu svårare... Den här är iaf väldigt tillgiven & lätt att ha att göra med. Men det faktum att hon är dräktig gör det ju komplicerat i det här fallet.
Tur för katterna att det finns såna som vi i alla fall.

Tassebo katthemmet i Helsingborg ar kanske nagonting?

hon är otroligt söt och har lugnat sig massor.
är rätt säker på att hon inte hade levt om inte jag tagit in henne.
önskar bara hon kommer till ett bra hem där hon kan gå ute mycket..
du får hålla mig informerad. har förstått att vi bor nära varandra:)

Åh, det ska jag genast kolla upp...

Du vet väl att en hyresvärd inte får förbjuda en hyresgäst att inneha husdjur ? Även om det står så i ett kontrakt så är det inte giltigt. Man har rätt att ha husdjur även om hyresavtalet uttryckligen förbjuder det. Detta förutsatt att det inte är fråga om ett hus där lägenheterna upplåts särskilt till allergiska
eller överkänsliga personer eller liknande och där det framgår av hyresavtalet att inskränkningar gällande innehav av husdjur, rökning med mera hänför sig just till detta speciella förhållande.

Så fortsätt du att ha katt....

Jo, det vet jag ocj just därför har jag ju redan trotsat hyresvärden genom att ha mina två älskade hankatter.
Jag skulle förmodligen inte ens överväga alternativet med att ta bort henne om jag inte hittar nåt katthem eller liknande om det inte vore för att hon är dräktig... Tre vuxna + hennes ungar, som ju kan bli allt mellan 1 - 8 st i min lilla tvåa är helt enkelt mer än vad jag klarar av både sanitärt & ekonomiskt under de 10 veckor det tar innan ungarna kan omplaceras... Många tycker säkert att jag är grym om jag tar bort henne nu innan ungarna kommit men jag anser trots allt att jag ändå i så fall har gjort henne en tjänst för att hon sluppi svälta & frysa en hel vinter i stan som förmodligen skulle kosta henne livet betydligt plågsammare.

Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till för jag tycker det är så hemskt att ingen verkar kunna ta hand om en sån go katt... Mer vågar jag inte skriver här för då klassas det säkert som annons :crazy:

Du kanske kan låta vet. abortera ungarna? Det beror väl på hur långt gånget det är men alltid värt att beställa en tid och höra efter!

Har funderat på det oxå faktiskt... Men dels så tror jag att det är alldeles för långt gånget & dels så har jag helt enkelt inte de pengar det skulle kosta.
Ska ringa till Kattjouren i morgon & se om de har möjlighet att hjälpa mig... Usch, jag får panik här snart...

Hur hårt det än låter så är det bättre att avlivas än att svälta ihjäl med en kull att ta hand om. Det finns fler hemlösa katter än det finns människor som vill ha dem.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle skriva ett enda ord i Bukefalos Kattforum - men nu händer det! Jag har aldrig varit så...
2
Svar
25
· Visningar
2 848
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 209
Senast: Shenzi
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?