Babe

Trådstartare
Mitt hem består mest av katthår, på mattor, möbler och i mängder på kläder.
Hur gör ni för att sanera? Jag dammsuger och torkar golv två ggr i veckan, sängkläder torktumlas alltid, gardiner och övriga textilier tvättas med jämna mellanrum men aldrig är det hårfritt. Nu senast har jag en ny fleece tröja, efter 5 min med en katt i famnen ser jag ut som en katt själv.

Har ni några tips, hur gör ni med fleecetröjor och liknande material?

Mina katter är vanliga bondkatter, inte särskilt långhåriga men tydligen har dom mycket hår. ( kan tillägga att dom borstas med furminator när dom fäller vilket borde ta bort en del kan man tycka)

/B
 
Sv: Katthår

Vi köper helt enkelt inga fleecetröjor. Har fyra katter, varav två med bomullspäls som fastnar precis överallt. Inga svarta kläder, ingen fleece, lättdammsugna mattor och soffor, inga dukar osv. Trist men enklast i längden. Och klädrullar ÖVERALLT förstås...
 
Sv: Katthår

Jag har sex katter :crazy:
Möbler, mattor m.m. kan jag anpassa, har även ett jättebra munstycke till dammsugaren som tar det mesta.
Men både jag och maken älskar våra fleecetröjor, finns det verkligen inget knep för att hålla dessa fräscha? ( och Ja de flesta är svarta eller mörkblå)

/B
 
Sv: Katthår

Jag tvättar mina fleecetröjor i egen maskin, dom brukar se relativt bra ut efter tvätt. Men om man tvättar dom med annan tvätt så fastnar håret där istället.
 
Sv: Katthår

Du kan locka katterna att ligga på vissa stællen, så att dom inte ligger och hårar øverallt. Att ta ett snabbvarv med en microbiber-golvmopp varje kvæll ær inte dumt før den tar med sig det værsta. Jag har en mjuk gummirulle som man rollar klæderna med och då den inte kan ta upp mer så skøljer man av katthåret och torkar den lite lætt och så ær det vara att fortsætta rulla klæder... Den funkar på fleece också. Jag hittade min på Home Shop och den såldes i ett set med två, en stor och en liten. Men den lilla ær før pyttig! Det føljde med ett skaft till den stora men det har jag kastat, den ær idealisk till klæder.
 
Sv: Katthår

Du kan locka katterna att ligga på vissa stællen, så att dom inte ligger och hårar øverallt. Att ta ett snabbvarv med en microbiber-golvmopp varje kvæll ær inte dumt før den tar med sig det værsta. Jag har en mjuk gummirulle som man rollar klæderna med och då den inte kan ta upp mer så skøljer man av katthåret och torkar den lite lætt och så ær det vara att fortsætta rulla klæder... Den funkar på fleece också. Jag hittade min på Home Shop och den såldes i ett set med två, en stor och en liten. Men den lilla ær før pyttig! Det føljde med ett skaft till den stora men det har jag kastat, den ær idealisk till klæder.

Tack
Tyvärr är mina katter på tok för bortskämda för att lära sig att ligga på vissa platser:angel: dom skall ju helst ligga brevid där jag är.....
Skall se om jag får tag i den rullen du nämner, allt är värt att provas.

Skall även prova skumtvättlapparna som skogstroll nämner.


/B
 
Sv: Katthår

Har ni några tips

Skaffa burmakatt! :D De hårar inte alls mycket - visserligen är just fleecetröjor en sådan sak håren fastnar på men inte allt annat.

Fast nu vill du ju ha kvar dina katter så då föreslår jag istället att du borstar katterna regelbundet. Då får du av en hel del av det hår som annars fastnar på andra ställen och borstar man katten från början så den är van så brukar de tycka det är skönt.
 
Sv: Katthår

Hade gärna skaffat mig en Burma, men det känns lite taskigt att göra mig av med hela gänget :D

Jag har en furminator och kammar dem regelbundet, men jag kan definitivt bli flitigare på att kamma dem.

/B
 
Sv: Katthår

Ge upp. Se katthåren som en charmig del av inredningen;-)

Vi har två huskatter som hårar extremt mycket, i stort sett året runt.
Klädvårdsrullar för att hålla kläderna någorlunda fria. I övrigt har vi faktiskt gett upp.
Ser det som nyttig terapi för mig, som genom åren har varit lite för noggrann när det gäller städning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp