Kattförsäkringar

Sv: Kattförsäkringar

Men hur kan du hamna på bara 1700?

Lägsta fasta är på 1100:-
Lägsta rörliga är på 15%

15% på 14000 = 2100 samt den fasta på 1100 = 3200:-

Iaf hos Agria ... :)
Sen så är det så att katten behöver "öppnas" så är du snabbt uppe på 20 000:- vilket blir 3000:- i rörlig självrisk plus 1100:- i den fasta = 4100:-

Självrisken låg på 11% då, detta var i höstas. Men ändå.

Men ... hmm... :p

1100 i fast, eller hade du lägre? och sen 11% på 14000 är ju 1540:- + 1100 = 2640:-

Så IF hade vart billigare även i det fallet ...

Det enda jag kan se att man tjänar på Agrias rörliga är när summorna är under 10 000:- men ofta sticker dom ju över enligt statistiken som IF hade att tillgå ..

*kl*

Har mina båda kastrerade huskatter försäkrade i Sveland (veterinärvård till 40.000:-, 20% och 1900:- i självrisk har jag för mig). Betalar ca 550 kr/katt och år.

Har alla mina hästar försäkrade i Sveland och har använt försäkringarna till multumsummor utan ett pip eller krångel så jag kunde inte vara nöjdare med bolaget och hur smidiga de är.

Tyvärr har jag mkt dålig erfarenhet av Agria med elak personal o ärenden som "försvunnit" för att tiden för prövning ska gå ut. Verkar som Agria brukar funka för dem som har huskatt, men ju "värdefullare" katt o ju fler katter desto värre. :( Mina kattuppfödarkompisar har gått över till Sveland som har bemött dem mycket bättre än Agria.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 236
Avel Nu tänker jag inte på urvalet av avelsdjur, det har diskuterats i andra trådar. Utan på vilka förutsättningar man bör ha, för att kunna...
2
Svar
32
· Visningar
5 780
Senast: lilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! :) Har frågor gällandes hästhållning i ett eget stall med två boxar och därmed två hästar/ponnys. Tacksam för ALLA svar! Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 825
Senast: Flaekja
·
Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 208
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar