Sv: Katter och omkullvälta saker...
Dyrare föremål? Tja, låser in eller ställer på garanterat kattsäkert ställa. I övrigt så är häftmassa och/eller dubbelhäftande tejp himla fina uppfinningar.
Här är inte problemet att katterna är osmidiga, de kan hoppa upp i fönster/på hyllor utan minsta förödelse. MEN, när de leker och jagar varandra runt huset så är det extra roligt att ta vägen över bod, hyllor osv, och då brukar det rasa saker i en strid ström om de inte är 'förankrade'.
Här kraschas det alltså inte när jag är borta oftast, utan när jag är hemma. Dyrast är den antika fotogenlampa de hade sönder, annars har det varit enstaka saker, någon kruka, nån ljusstake och så som gått sönder. Försöker ha saker som sitter fast, och som tål att falla i golvet om det krävs. Och INGA dukar!
Den gång de ger sig på min hästsamling (glas, porslin) - då har de skrivit under sin dödsdom dock..
Det är dock VÄLDIGT individuellt hur mycket de river ner. Under alla år med bondkatter (ett otal) så kanske en blomkruka var tionde år åkte ner. Efter snart fyra år med siameser så har dock kontot för förstörda saker och häftmassa ökat kraftigt