Katter och bäbisar.

Sv: Katter och bäbisar.

Förr trodde man att man skulle introducera sånt som pälsdjur sent för barnen så de inte blev allergiska, nu vet man att det är tvärtom, om barnen har för rent överallt & aldrig utsätts för ngt så kan de inte helelr bygga upp ett bra immunförsvar.
Så ur den synvinkeln är det inte farligt.
Men lämna inte barnet ensam med katterna ifall de blir svartsjuka & klöser barnet eller liknande.
Vad kul att ni kan ha en bra kompisrelation med din sambos ex förresten:)

Ja det anser jag också. När jag var i 11-årsåldern så visade pricktest att jag var allergisk mot hästar, hundar, katter, kaniner, damm, gråbo, you name it..
Men jag fick vara i stallet 1 gång i veckan iaf, och vi hade hundar hemma (dock fick dom bo i ett uppvärmt rum i garaget) och det växte bort. Nu har jag aldrig några allergiproblem (om jag inte träffar typ en angorakatt och gosar med den i ansiktet, men det kan man ju undvika).

Ja, eller kompisrelation och kompisrelation, dom hade väl inte så bra relation tidigare men jag tror att hon har insett att han gått vidare nu när vi ska ha bäbis och allt och kanske inser att det är roligare att vara vänner än att gå runt och bråka om gammalt.
Känns faktiskt kul att hon frågade oss eftersom jag vet hur mkt min sambo saknar katterna. Nu får han ju iaf en chans att ha dom en stund, och kanske kan dom få bo kvar ett tag än fast hon kommer hem igen.
 
Sv: Katter och bäbisar.

Har man innekatter så har dom inte toxoplasmos. Det är bara utekatter som kan få det.

:idea:
Skönt att höra.
Dom katterna vi eventuellt ska ha är innekatter och har varit det hela sina liv, och dom är typ 10 år.
 
Sv: Katter och bäbisar.

Klar ni kan vara kattvakt! Vi har två katter, fyra kattungar och 8 veckors baby :p. Katterna är sååå kärleksfulla mot bebis, rusar dit och spinner och försöker lugna så fort hon gråter. Jag köpte en sänghimmel på Ikea som hänger runt spjälsängen så att dom inte lägger sig där nattetid (det är bra om en bebis får vänja sig vid pälsdjur för att undvika allergi, MEN man ska inte överexponera för det kan framkalla allergi).

Jag rensade kattlådan när jag var gravid, men man ska vara noga med hygienen. Läste dock att man i princip måste gå runt och TUGGA på kattbajs för att bli sjuk, risken är alltså inte så stor ;)

Nej det är inget jag har för vana att göra, så jag tror jag ska kunna undvika det :rofl:
 
Sv: Katter och bäbisar.

Något man ska hålla koll på är så inte katten lägger sig hos/på bebisen. Hade en katt som tvunget skulle ligga i vagnen hos mitt första barn, den utgör ju då en kvävningsrisk.
Så här menar du?
allanokitty.jpg

:love: :love:
 
Sv: Katter och bäbisar.

Jag hade två handdukar på skötbordet - en till katterna som låg där så ofta dom kom åt - den drog man åt sidan med tillhörande katter för att sen lägga dit bäbishandduk.
Sen baxade man tillbaka katterna när man var klar.
Jag försökte hålla dom borta från barnvagnen - fårfällen där var oemotståndlig men så kul är det inte att få hår o grus över hela ungen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 312
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 485
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 502
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp