Katter är så begåvade!

Sv: Katter är så begåvade!

Förlåt, men, vad tror du att du har lärt katten i första videon? :p

Gullig andra video men katter är inte dumma bara för att de är mer självständiga än hundar ;) han/hon ger dig tassen innan du hinner säga "give me five" och andra gången den ska sitta får du säga om det ett par gånger. Klart den gör det, den får ju godis!

Eller är du ironisk? :o

Tror du att jag är dum eller?? Jag är superduperjättejävla ironisk. Katten gör det självklart för att hon vet att hon får godis - hon är ju inte dum i huvudet, men vari ligger skillnaden jämte hundar? Det är ju klickerträning, oavsett om det handlar om katt, hund eller häst. Hon ger mig inte tassen pga av vad jag säger med rösten, utan pga mitt kroppsspråk, likadant med uppmaningen sitt. Anledningen till att det tog tre ggr att andra gången var för att hon tappade bort uppmärksamheten på mig. Det var bara typ tredje gången jag testade detta som jag filmade. Nu sitter hon klockrent på första försöket. Hon blir dock lite föör fixerad vid godiset och mindre fixerad på mig ibland.
Jag la upp videorna bara för att det var skoj och för att man allmänt hör att "hundar är så lättlärda och katter är så självständiga så de går inte att lära någonting". Men det gör visst det. ;)

Du har inte hund va? :angel:
Men du har ju fortfarande inte lärt katten något, den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis. Eller ja, det är väl det den har lärt sig, på sätt och vis. Men jag ser det inte riktigt som samma sak :D. Angående hundar så finns det mer eller mindre självständiga raser, vissa som tänker som katten och andra "ooh, min husse vill att jag sitter, så jag sitter!", utan att du ska behöva ge godis varje gång. Den gör det för att göra dig nöjd med den enda belöningen att du blir nöjd.

Du behöver ju inte dra på högväxeln, det är svårt att förstå om någon är ironisk eller inte av en text. Och man ser väl knappast ditt kroppspråk genom den videon eller? Jag hör inte heller någon klicker i bakgrunden?

Det är fantastiskt roligt att du berättar saker som jag redan vet. Och som du själv säger; Du behöver ju inte dra på högväxeln, det är svårt att förstå om någon är ironisk eller inte av en text.

Hur ska jag veta att jag berättar saker som du redan vet när du ger mig intrycket att du inte gör det? Jag vet ju inte vad av det som jag skrivit som du redan vet om du inte säger det. Det är svårt att läsa tankar och jag känner inte dig. Du säger att du klickertränar - jag hör ingen klicker i bakgrunden. Du säger att du visar med ditt kroppsspråk - lite svårt att se. Du frågar var skillnaden ligger i när det gäller hundar - jag svarar. Osv osv. Och jag har inte dragit på högväxeln. Än. Förstår inte att det ska vara så svårt att bara säga att du är ironisk så kan vi sluta missförstå varandra? :crazy:

Nåja. Katten var ju söt iaf.

Senast ändrad av en moderator:

Vit flagg. Jag slängde inte in den här tråden för att bråka, jag slängde in den för jag tyckte det var småcharmigt. ;)

*hissar flaggen*

Ja, den är charmig ;) :D.

hihi jag har lärt alla mina katter att komma när jag kallar och det utan godis :D

sen kommer om jag kallar dom vid namn så kommer bara den jag kallat på :love::love:

vet inte om det räknas som att lära dom nåt heh:angel:

Alla djur oavsett slag har kommit när jag kallat ;). Kossor, hästar, råttor, kaniner, katter, hundar... det är nog bara naturligt, likaså lystringen till namnet! :)

Du har inte hund va? :angel:
Inte just nu nej, men har alltid haft.

Men du har ju fortfarande inte lärt katten något,
Jo, hon har lärt katten att den får godis när den sitter.

den tycker fortfarande att den är smartare än dig på sitt eget högfärdiga vis genom att rycka fram tassen innan du hinner säga något och sätta sig ner och -vips!- så får den godis.
Trams, katter tänker inte så. De tycker inte att de är smartare än någon, den vet bara att när den sitter så får den godis, därför sätter den sig. Det är ju samma sak med hundar, eller tror de sig också vara smartare när de gör trix innan man bett dem om det?

Men jag ser det inte riktigt som samma sak :D.
Varför då?

Angående hundar så finns det mer eller mindre självständiga raser, vissa som tänker som katten och andra "ooh, min husse vill att jag sitter, så jag sitter!", utan att du ska behöva ge godis varje gång. Den gör det för att göra dig nöjd med den enda belöningen att du blir nöjd.
Jag ger inte katten belöning varje gång han gör trick, snarare väldigt sällan, men se på fan, han sitter, går fot,apporterar, hoppar hinder, hoppar upp på saker mm på kommando ändå :idea: :eek:

Problemet med att dressera katter som jag ser det är inte att de är dumma, utan att de är svårmotiverade. Det har inget med intelligens att göra

*kl*

WOW vilken underbart trevlig stämmning det var i den här tråden då.. :crazy:

Smiter iväg igen innan jag med får en känga kastad efter mig..

Nej och det kan jag hålla med om. Jag har bara lite fördel med en katt som är väldigt väldigt matfixerad, vilket inte mammas kat är tillexempel...

Katter är riktigt begåvade, det är bara människor i allmänhet som är för dumma för att klara av att lära dem något. Ska testa "vante-leken" nästa gång jag går på kattpromenad, tror min kisse skulle tycka det var skoj. :D

Ja jag brukar alltid säga när folk säger; Den hästen/katten/hunden/vilketdjursomhelst är så himla dum, den gör aldrig som jag säger. - vem är det som är dum? Människan som inte kan få djuret att göra som den vill eller djuret som får precis som den vill.. ;):D

Vad gulligt! Om jag hade katt skulle jag absolut trickträna den lika mycket som min hund. Synd bara att vissa inte kan acceptera att du lägger upp en video trots att katten inte är unikast i världen :eek:

Hoppas du kan lära den fler tricks i framtiden, det fungerar ju också som aktivering. Kanske kan du titta på hundforumet för att få inspiration? Bara du inte berättar att du är stolt över din söta katt fast den bara kan två tricks :p

Fniss, gapskratt... :D Den kan snart fler. Jag har nog för mycket fritid här på lovet. Hehehe...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 874
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 171
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?