katter är bra roliga/konstiga djur...

Seabaz

Trådstartare
Mest roliga! :D

Jag har en låda längst ner i min bokhylla där jag har fotoalbum och sånt i.
Det är en halvt genomskinlig låda med små hål som handtag i.

Min ena katt satt och kraffsade lite där förut så jag öppnade och så såg jag att det låg små häst-man-gummisnoddar i så jag gav en sån till katten och hon lekte med den tills hon hade bitit sönder den och tröttnade på den...

Sen några dagar senare så sitter hon och kraffsar igen vid lådan när jag är bredvid här vid datorn.
Så då får hon ytterligare en gummisnodd som hon leker med tills hon tröttnar.

Samma sak händer en gång till och sedan fanns det inga fler små snoddar i lådan (jag har letat).

Nu sitter katten där jämnt och kraffsar och försöker få upp lådan själv. Jag säger åt henne att det inte finns fler och då tittar hon på mig som om jag inte var klok. Hon menar ju att det MÅSTE ju finnas fler det har det ju alltid gjort :smirk:

Så jamar hon och biter mig i armen bara för att jag ska ge henne en snodd till men jag har ju inga!!
Jag blir nästan ledsen för den här katten är så himla svår att roa. Hon kommer alltid i skuggan av den andra katten som tar all plats och lite mer. Ska alltid vara i centrum osv...

Stackars lilla Myris....
Ska man gå och köpa ett paket med 500 hästsnoddar och lägga i en låda till henne månne? :o :D

Klart du ska! Och när hon lekt med de två första tappar hon intresset för då är det ju tilllåtet :D

Vi monterade ner ett skåp som stått på golvet för ett tag sen. Det hade stått med ungefär 1 cm öppning till golvet. Och där under låg SJU hårsnoddar :confused:.

Nu fattade jag plötsligt varför jag inte haft några hårsnoddar det senaste halvåret. Har tänkt Fasen, jag måste köpa nya, vart har de tagit vägen.

Men varför i hela friden hade katterna skjutit in just hårsnoddar under just det skåpet :confused:? De måste ha bestämt sig för att det där skåpet är det vi ska ha hårsnoddarna under :rofl:

mandalaki

Fia har en fallenhet för hårsnoddar. Nu har jag varit korthårig en tid så hon har fått klara sig utan, men varje gång jag köper ett paket snoddar till mig, så får jag köpa ett till henne också. Annars snor hon mina och jag får ändå gå och köpa ett nytt. :idea:

Varken Yoga eller Abbie tycker det är nått vidarevärst upphetsande med en hårsnodd, men Fia blir alldeles tossig.

Min kisse är ju med i tvättstugan och dina funderar ut kluriga förvaringar. Klart som 17 dom kallas huskatter, eller hur? Husliga är dom ju uppenbarligen :D :love:

Jo, det kan man ju säga. Självklart är under ett skåp det absolut bästa stället att förvara hårsnoddar :D.

Fast jag är rätt nöjd med att de har slutat att förvara mina tamponger under badkaret :rofl:

Men tvättstugan? Det är rätt gulligt :D.

mandalaki

Ja sålänge dom förvarar tampongerna där är det väl okej. Vi förfestade en gång, det var innan Yogas tid, alltså bodde Fia och Julia där ja.
Mitt i partyt kommer en så himla nöjd katt bollandes med en tampong rakt framför nyllena på oss. :o :o :o :o :o :o :o

En av katterna brukar vässa på tapeten precis bredvid klockradion samtidigt som han tittar över sin "axel" på mej för att se om jag vaknar. Inte så roligt om man har sovmorgon.

:D

Våran förra katt drog tassarna/klorna mot fönsterrutan på altanen när hon ville komma in så att vi skulle höra.
Och vi hörde minsann, tro mig :crazy: :smirk:

Mina föräldrars kisse dunkar på rutan med båda framtassarna och hoppar runt på bak så hon ska synas ordentligt. Men den katten är inte normal nånstans :crazy: :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 591
Senast: Shenzi
·
Övr. Barn Det händer att jag umgås med folk som har barn(åldrarna spädbarn, 2-5 år samt låg- och mellanstadie), själv har jag inga barn och vet...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 085
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka