Katten kräks!

Sandra78

Trådstartare
Jo, jag är medveten om att katter kräks lite då och då. Men våra katter brukar kräkas kanske 3 gånger per år, nu senaste två veckorna har det varit kräks på golvet en 5-6 gånger, alltså nästan varannan dag.
Det är i stort sett bara slem, ibland nån enstaka torrfoderkula.
Är 99% säker på vilken av katterna det är som kräks, men ingen av dem verkar allmänpåverkad i övrigt, båda två äter och dricker i ordning, sköter lådbesöken, är pigga, glada och pratiga.
Det är innekatter som går ut i koppel, avmaskades i våras och visar inga tecken på mask.
Tyvärr är den misstänkte inte så värst förtjust i veterinärer, han drabbas av panik när han ska hanteras av okända, så jag vill i första hand få lite idéer både från er samt att jag ska ringa och prata med veterinärkliniken.
Självklart blir det veterinärbesök om så behövs, men så länge det inte verkar vara nån större fara på taket så besparar jag honom gärna det!
 
Sv: Katten kräks!

Så gjorde mina två katter också. Både är innekatter.
Ringde och frågade veterinären och han sa att jag skulle börja med att avmaska dom. Och efter avmaskningen så har inte någon av dom kräkts. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp