katten har börjat kissa överallt

cili

Trådstartare
min rumskompis katt var inne på djursjukhuset och fick ett sår ihopsytt, sen skulle katten hållas inne i tio dagar och gå med tratt.
Det är nu två dagar kvar och jag står inte ut längre.
Katten, som tidigare varit 100% rumsren, kissar överallt.
I min säng, på mina filtar, på min kompis ridstövlar, på golvet i hallen (en halvmeter från lådan!).
Innan såret var hon ute flera timmar per dag, nu sitter hon mest och ylar vid dörren.
Vad gör man?!
Lådan är ren, den har stått på samma ställe sedan katterna kom hit.
Kan man inte släppa ut katten nån timme bara, så hon kan gå ut och kissa? Såret är läkt och ser fint ut, och jag får snart nervsammanbrott av det eviga ylandet och kissandet som följer (som om hon gör det i protest).

Sv: katten har börjat kissa överallt

Har du sele till katten? Ta ut henne i sele o koppel en stund. Misstänker att ni ska hålla henne inne så hon inte ryker ihop med någon eller gör nåt så stygnen går upp.

Pinkandet är nog ren protest mot att hon inte får gå ut i alla fall.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 223
Hundhälsa I torsdags hämtade vi äntligen hem Nora som varit hos kenneln i tio veckor i samband med valpning. Men jag undrar ärligt talat vad det...
Svar
13
· Visningar
3 826
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 412
Senast: Bexzor
·
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka