Kattbiten...

millus

Trådstartare
Blev jag igår. Jag skulle ge Måssen avmaskningstablett och han högg en tand rakt i mitt pekfinger. Idag var fingret svullet och rött så det blev att åka till farbror doktorn, där blev jag ordinerad penicillin 10 dagar:eek:

Hoppas det snart blir bättre, det pulserar och värker i fingret.

Här är han, rackarkatten:devil:

IMG_0986.jpg

Sv: Kattbiten...

80% av alla katter har en elak bakterie som heter pasteurella multocida i munnen. Att slarva med ett infekterat kattbett kan sluta med amputation.
PL

Det är OK.
Tyvärr verkar det fortvarande hända att folk blir hemskickade med en stelkrampsspruta ellev fel sorts antibiotika.
PL

Jag hörde läkaren diskutera med sköterskan i korridoren om bakterien pasteurella så jag kände mig ganska trygg! Tyvärr är jag allergiker så jag kan inte ta den bredspektra han tänkt sig från början!

jag tyckr att du i forstättningen kan je en "sprutsak" som man sprutar in i munnen på katten så den dricker det , så gör vi alltid hemma hos oss ,det är bara ett tips om du inte vill bli biten flera ggr , jag håller i katten medan mamma sprutar in "sörjan" åt Abbe( kattens namn) , men de finns ju vissa katter som inte allls gillar den vägen , du kan ju också gömma tabletten i maten , men de kan ju vara att den lämnar kvar en del av maten och där är tabletten , hur gav du tabletten ?? ( ursäkta för ett lång innlägg)

//Shando

jag tyckr att du i forstättningen kan je en "sprutsak" som man sprutar in i munnen på katten så den dricker det , så gör vi alltid hemma hos oss ,det är bara ett tips om du inte vill bli biten flera ggr , jag håller i katten medan mamma sprutar in "sörjan" åt Abbe( kattens namn) , men de finns ju vissa katter som inte allls gillar den vägen , du kan ju också gömma tabletten i maten , men de kan ju vara att den lämnar kvar en del av maten och där är tabletten , hur gav du tabletten ?? ( ursäkta för ett lång innlägg)

//Shando

Det funkar inte att spruta in i munnen på honom! Han spottade och fräste en timme efter och jag fick torka både tapeter och golv!

Finns även avmaskning som man droppar på huden mellan skulderbladen, receptbelagt o dyrt men billigare än ett läkarbesök.
PL

Nu är maskmedel beställt och jag ska hämta ut det på apoteket i eftermiddag!

Liknande trådar

N
Katthälsa Åh blir snart galen på att katten aldrig blir frisk. Han kom in för några veckor sedan, och hade blod runt nosen. Han var även väldigt...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: cowgirl81
·
Övr. Katt Jag vet snart inte hur jag ska hantera det här :( Min ena honkatt (dotter till en av mina andra katter) Pissar & bajsar i sängen... Hon...
Svar
11
· Visningar
5 508
Senast: cili
·
A
Hästmänniskan Hej! Jag har valt att skriva under anonymt nick, anledning förstår ni nog. Jag är en tjej i övre tonåren, som slutat skolan på grund av...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 779
Senast: jcaberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar