Kattbilder #9

För lite kontext är alltså Juno en fantastisk jägare som har fångat den farliga beige tygfisken och därmed bjuder på segervrål mitt i natten. 😅
Sådär har Esko bara låtit när han kommit med näbbmöss tidigare och när jag frågade varför han pratade med mat i mun spottade han ut den och gnällde "De här går ju faktiskt inte att äta!!!" 😅
Men nu har jag hört det där inne två dagar i rad senaste veckan och eftersom han ytterst sällan tar in sina byten (tack och lov) blev jag orolig för att han gjort sig illa. Inte då, han meddelade bara att han tänkte äta inne pga ösregn! 😅😍
 
Men matte tidningen skall inte heta häst och ryttare utan kisse och matte.
1000017266.webp
 
Den här lille herren är äntligen sig själv igen. Tidigare i veckan lär han ha ätit något olämpligt, kräktes upp både mat och vatten i ett par dagar och blev så loj att jag trodde vi skulle behöva in till veterinären. Lyckades tvångsmatat honom med "recovery" mousse (vetrinärfoder) via spruta tisdag och onsdag, sen igår började han piggna till lite mer och idag har han varit sitt gamla jag igen och äter som han ska ❤️
IMG_20240927_213845.webp
 
Hon har ett helt hus att sova i. Och hur lägger hon sig? Jo, med ansiktet intryckt mot soffryggen
IMG20240929190953.webp

Som bonus ser man en Tuva i bakgrunden som nuförtiden kan hoppa upp ovanpå fåtöljen.

Ursäkta mörk bild, jag orkade inte tända lampan :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Fodervärd som övertäckar? shettis

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp