Kattbilder #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@miumiu
1699295202926.webp

Fick mig tänka på här bilden. Första kattdjuret i min familj efter jag och syrran är födda (skiljer 1år mellan oss, jag och syrran).
Detta taget något år innan han gick bort (runt 2005-2006, blev ca 10-11år) , trots gammal och blitt snällare (glömskare? :rofl:) med åren så var upp fort med han och ta bild fort som f-n. Han var inte 100% pålitlig förutom om mamma hantera han. Speciell herre, gick under smeknamnet "Herr Ego" och var inte på tal skaffa sällskap till han, han hata allt och alla i kattväg (och även hundväg) :devil: ,

Jag och Agaton, som han hette på bilden. Saknar han, var trots allt första missen i familjen :heart . Kul, kika på minnen så där @miumiu !

@miumiu
Visa bifogad fil 131418
Fick mig tänka på här bilden. Första kattdjuret i min familj efter jag och syrran är födda (skiljer 1år mellan oss, jag och syrran).
Detta taget något år innan han gick bort (runt 2005-2006, blev ca 10-11år) , trots gammal och blitt snällare (glömskare? :rofl:) med åren så var upp fort med han och ta bild fort som f-n. Han var inte 100% pålitlig förutom om mamma hantera han. Speciell herre, gick under smeknamnet "Herr Ego" och var inte på tal skaffa sällskap till han, han hata allt och alla i kattväg (och även hundväg) :devil: ,

Jag och Agaton, som han hette på bilden. Saknar han, var trots allt första missen i familjen :heart . Kul, kika på minnen så där @miumiu !
Då bor fru ego här. Smulan är det inte säkert man alltid kan lyfta upp definitivt inte som på bilden. Inte alltid man kan klappa.

Då bor fru ego här. Smulan är det inte säkert man alltid kan lyfta upp definitivt inte som på bilden. Inte alltid man kan klappa.
Kanske om några år ;) Var bara in i det sista vi barn kunde lyfta, men var med lite rädsla jag gjorde sådär så kul det fastna på bild. :D
Han var klappbar men på sina villkor, kan va som du menar inte alltid klappbar. Man lärde sig kattspråket om något.

1699304860819.png

Lägger in extra bild, öronen som vittnar som tuff krigare, andra katter tog omvägar runt där vi bodde :angel1:

Kanske om några år ;) Var bara in i det sista vi barn kunde lyfta, men var med lite rädsla jag gjorde sådär så kul det fastna på bild. :D
Han var klappbar men på sina villkor, kan va som du menar inte alltid klappbar. Man lärde sig kattspråket om något.

Visa bifogad fil 131430
Lägger in extra bild, öronen som vittnar som tuff krigare, andra katter tog omvägar runt där vi bodde :angel1:
Smulan nafsar inte biter men markerar att nu vill jag inte. Senast idag.

Visa bifogad fil 131430

Vilken fantastisk blick!

Bäst att visa att tant också bryr sig om sin matte. För utan matte blir det svårt att få maten serverad
IMG_8189.webp

(bor i ett renoveringskaos som dragit ut på tiden och nu står helt still pga skadan, så spackelgrå/fläckig vägg och plastade möbler är inte riktigt så jag hade tänkt ha det 😅)

Har aldrig telefonen när min katt hittar på saker. I morse måste hon ha missat att jag gick upp för hon kom sakta å försiktigt insmygandes i köket med en puff svans som hete duga när jag höll på å fixa frukost. Smygandet försvann när jag tittade på henne och sa hej.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 083
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Asko
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 568
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka