Kattbilder #8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han mutar in sitt revir. Men visar också vänskap och kärlek. Att Husse är en del av familjen. Men det kan också vara att Husse luktar och det måste åtgärdas omedelbart! Särskilt om han ve och fasa luktar annan katt :nailbiting: Många katter stryker sig också om benen av samma orsak. Och älskar svettiga skor som starkt luktar tvåbening.

Sedan finns det katter som slickas konstant hur inmutad jag än är, som Megara. Där det är handlar om inmutning, kärlek och härskarteknik. Det är den som slickas som är dominant. Nu kan jag inte slickas tillbaka så Megara regerar.
Husse brukar mest lukt olja och industri när han kommer hem. Jag hoppas verkligen inte att Kjellie har en läggning åt det hållet. Vill inte komma på honom skickandes i oljepölar i vår när han ska få gå ut fritt :nailbiting:

Visa bifogad fil 111877
En som älskar att slicka husse i skägget, det gör han varje gång husse kommer hem. Är det en kärleksbetygelse eller tycker han bara att husse är smutsig och behöver rengöras? 🤔
Nyfiken ev dum fråga till husse från en som aldrig haft skägg (:D), hur känns detta? Tänker att hårstråna i sig känner inget men det är ändå ganska intill huden och något känner man väl, känner man tungans strävhet? 😅

Någon gång per vecka vill Paisley äta frukost med Kantarell 😁
Annars äter hon aldrig våtfoder men ibland är det gott. Idag var von dessutom snäll, oftast brukar hon tackla ner Kantarell på golvet 😂
IMG_20230204_052143.webp

Var och hämtade vatten i ett grannstall då det frusit där jag har hästarna. Medan jag fyller hör jag någon utanför dörren, öppnar och får sällskap av stallkatten som gör sitt bästa att fälla mig så jag ska stanna och gosa istället för bära dunkar. 😸

Han är en riktig tjockis men får inte så mycket mat utan är en duktig jägare så det är nog därför han har sån rondör. Ser värre ut än vad det är på bild där han skjuter rygg medan han knuffar på mig.

Bifogade filer

• 28CB8483-3028-476D-9EF3-0C589ECC25EA.webp
    28CB8483-3028-476D-9EF3-0C589ECC25EA.webp
    159,6 KB · Visningar: 36
20230120_132529.webp
Katten ockuperar alltid min kontorsstol precis när jag ska använda den - och jag har inte mage att flytta på honom :bag: Då sitter jag hellre på en köksstol bredvid istället :angel: De senaste dagarna har han dock börjat leka hela havet stormar och hoppar från ena stolen till den andra så fort jag ska sätta mig ner :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
972
Senast: MissFideli
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter