Kattbilder #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske har jag tagit ytterligare ett kliv in i min CCL-diagnos, eller kanske har jag gjort ett smart fashion statement åt mina katter. 🤷🏼‍♀️ Och kanske utesluter det ena inte det andra...

Visa bifogad fil 102701
Jag tycker att det är väldigt bra!
Jag minns när jag var ute med hunden och såg att någon var ute längre fram på fältet vi var på. Såg inte så tydligt då det var rätt mörkt ute (detta var för något år sedan) men när jag kom närmare så såg jag plötsligt att hen var ute med sin svarta katt i koppel. Katten såg bara ut som en skugga i mörkret.
Och jag visste att hunden jag var ute med skäller på katter ute, det var tur att jag inte hade henne lös (iofs var det mörkt så jag hade nog inte släppt henne) och kunde gå åt sidan då hunden hade inte fått syn på katten än. Visserligen tog ägaren katten upp i famnen och gick iväg en bit när vi kom närmare men det hade ändå varit ganska bra att kunna se på avstånd att de var ute med något djur, även om det inte hade synts att det var en katt förrän man kom närmare.
Men katter går ju annorlunda så man kan se lite på det viset också, det var hur jag begrep att det inte var en annan hund (plus spetsiga öron och lång svans :D:love:), då var vi dock ganska nära.

Gosig Kantarell efter veterinärbesöket och Paisley som är nöjd att han är hemma igen 😻
IMG_20221011_111509.webp

IMG_3095.webp

Av olustiga orsaker har vi bott rätt mycket på olika hotell och andra människors kontor en tid. Katterna såklart med hela tiden. Är så fruktansvärt glad att Mamsellerna är resvana och rätt obrydda bara de har en egen filt och kudde med. En plugg Feliway i väggen och de hade knoppat in i en fåtölj på Grand Hotel på en grisblink. Sålänge tant Spiggsson är såhär välpälsad har ingen farit märkbart illa. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 705
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat