Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med såna pigga raser (i jämförelse med min ragdoll) så kan jag absolut förstå tanken på tanter iställetCornish Rex.
Den tjocka vita är 10 och lilla blå 9. Högst mediokra i utomhuset, men å andra sidan ganska roliga sommarkatter. För den som sitter i solen på balkongen och dricker vin. Helt stilla, dygnet runt, i tre månader.
Jag ångrar ingen dag med pensionerade tanter. Känns långt borta med aktiva ungdjur igen.
Jag tänkte väl mig något sånt! Hans päls ser ut som min Alices, men värre - vilket jag inte trodde var möjligtTyp jävligt ofta. Iris är såååå mycket enklare att hantera för hon behöver knappt kammas alls. Balder kammar jag 18 ggr om dagen typ. Har en kam i varje hörn av lägenheten just in case.
Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke.Med såna pigga raser (i jämförelse med min ragdoll) så kan jag absolut förstå tanken på tanter istället
Nu blev jag ju sugen!
Alltså en skogis väger ju under 4 kg... de första månaderna.Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke.
(har en gammal kursare som föder upp coonisar - där kommer jag bli tvungen att haspa snickerboa innifrån. 12 jäkla kilo katt, komplett med fl00f och mustascher! )
Färgen!Nyvaken Älva som passade på att sova extra hårt när jag tog med Juno på en liten fika på jobbet. Men hon känner sig nog lite ensam och övergiven de par timmarna vi var borta, för nu är hon verkligen ett litet plåster. Just nu sover hon i mitt knä under värmefilten.
Visa bifogad fil 64258
Näfyfan! Med ynglingar är det ju mest "ta fast fisen och måla den grön", alltemedan en halar fram dem ur ugnsluckan, diskmaskinens utsug eller grannens brevinkast. Men blir ju sugen ibland på en markbunden britt eller så eller en tapper skogis med fjällvana, men i 9 fall av 10 faller det på det obehändiga formatet: allt över 4 kg katt är ett åbäke.
(har en gammal kursare som föder upp coonisar - där kommer jag bli tvungen att haspa snickerboa innifrån. 12 jäkla kilo katt, komplett med fl00f och mustascher! )
Visa bifogad fil 64279Sällskap i tvättstugan. Ska väga Morris nån dag snart för att se om hon gått upp sedan kastrering för drygt en månad sen. Då vägde hon 2.28 kg. Lilla minikatt!
OMG... Shut the door!
Våra klättrar inte, så det finns mer markbundna katter. Dom hoppar helst inte högre än en fönsterbräda heller, och definitivt inte om det inte finns en tydlig landningsplats, så det finns hoppOMG... Shut the door!
Kanske bokstavligt talat, jag tror inte jag behövde se det där. Stäng om de små liven och låt mig leva salig i min tro om att alla kattor inte trängtar klättring. Fasteh, det var ju roligt att se att det är lite energi även i kubiska katter... ruter i kubik eller vad en säger.