Sheldon, Lovikka och Lycko häromdagen. Aktivering och tränar balans och styrka .
Vad är det för ras på den grå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sheldon, Lovikka och Lycko häromdagen. Aktivering och tränar balans och styrka .
Blandning mellan får och Uggla . Haha, skoja bara. Hon är en Selkirk Rex (långhår).Vad är det för ras på den grå?
Har kisse vunnit skumpa?Blandning mellan får och Uggla . Haha, skoja bara. Hon är en Selkirk Rex (långhår). Visa bifogad fil 44011
Japp! Hon fick en flaska prosecco där de bytt ut etiketten, när hon blev Junior Winner . Den står dock oöppnad i prishyllan sen dess, hon är alldeles för ung för sånt så vi firade med alkoholfri skumpa iställetHar kisse vunnit skumpa?
Blandning mellan får och Uggla . Haha, skoja bara. Hon är en Selkirk Rex (långhår).
Blandning mellan får och Uggla . Haha, skoja bara. Hon är en Selkirk Rex (långhår). Visa bifogad fil 44011
Inte mycket kvar där.@Lager @_Taggis_
Selkirk är en underbar ras . Lovikka är otroligt snäll och okomplicerad (nu anser jag ju iof att det inte finns några dumma djur, men ordet snäll beskriver henne verkligen!). Perfekt sällskapskatt, lagom aktivitet, gillar att vara med, göra tricks osv men river inte lägenheten om hon inte blir aktiverad/får uppmärksam.
Pälsen är mer lättskött än den ser ut att vara, min långhåriga huskatt kräver mycket mer vård för att inte få tovor.
Nu har nog Lovikka väldigt bra kvalitet för hon har aldrig haft nån tova.
Generellt säger man väl att dom behöver borstad/kammas nån gång i veckan och dusch ibland. Men det varierar mellan olika pälskvaliteter, har hört om Selkirk som blir toviga trots daglig kamning, men såna varianter finns väl hos alla långhår.
Hon/Selkirk fäller men inte så att det yr omkring i hela lägenheten eller blir hårigt där hon ligger (som det blir av mina andra) utan den lösa pälsen är liksom kvar tills man kammar bort den från katten.
Så enligt mig en otroligt trevlig ras .
Och eftersom det råkade bli lite OT slänger jag in en bild från när hon duschade senast, hon älskar att duscha (försökte lägga in film men lyckades inte).
Visa bifogad fil 44026
Det ser ju ut som ett vitt moln av spraygrädde under hans haka!Visa bifogad fil 43974
häromkvällen, när Sune verkligen tyckte att vi skulle gå och lägga oss.
Jag tycker att det är så coolt hur mycket du håller på med dina katter!Sheldon, Lovikka och Lycko häromdagen. Aktivering och tränar balans och styrka . Visa bifogad fil 43948
Wow va roligt!@vallhund Hihi ja det är ännu en fördel med Selkirk, många raser i en, kammar jag henne kan hon se ut som en ovårdad britt/perser, spolar jag vatten på henne förvandlas hon till en devon rex, eller Alien .
@Asko Tack .
och påtal om aktivering, och selkirks, självklart gillar även Lovikka att hoppa / leka agility
Visa bifogad fil 44198