Kattbilder #5

Gött att ha en kompis.

Bifogade filer

• 5DE2D77B-3F21-4DDD-A236-87E7D1020373.webp
    5DE2D77B-3F21-4DDD-A236-87E7D1020373.webp
    113 KB · Visningar: 45
@Lager @_Taggis_
Selkirk är en underbar ras 😍. Lovikka är otroligt snäll och okomplicerad (nu anser jag ju iof att det inte finns några dumma djur, men ordet snäll beskriver henne verkligen!). Perfekt sällskapskatt, lagom aktivitet, gillar att vara med, göra tricks osv men river inte lägenheten om hon inte blir aktiverad/får uppmärksam.

Pälsen är mer lättskött än den ser ut att vara, min långhåriga huskatt kräver mycket mer vård för att inte få tovor.
Nu har nog Lovikka väldigt bra kvalitet för hon har aldrig haft nån tova.
Generellt säger man väl att dom behöver borstad/kammas nån gång i veckan och dusch ibland. Men det varierar mellan olika pälskvaliteter, har hört om Selkirk som blir toviga trots daglig kamning, men såna varianter finns väl hos alla långhår.
Hon/Selkirk fäller men inte så att det yr omkring i hela lägenheten eller blir hårigt där hon ligger (som det blir av mina andra) utan den lösa pälsen är liksom kvar tills man kammar bort den från katten.

Så enligt mig en otroligt trevlig ras 😍.
Och eftersom det råkade bli lite OT slänger jag in en bild från när hon duschade senast, hon älskar att duscha 😍 (försökte lägga in film men lyckades inte).
B67EE82A-0B7D-47DE-A613-47DA95318D8C.webp

@Lager @_Taggis_
Selkirk är en underbar ras 😍. Lovikka är otroligt snäll och okomplicerad (nu anser jag ju iof att det inte finns några dumma djur, men ordet snäll beskriver henne verkligen!). Perfekt sällskapskatt, lagom aktivitet, gillar att vara med, göra tricks osv men river inte lägenheten om hon inte blir aktiverad/får uppmärksam.

Pälsen är mer lättskött än den ser ut att vara, min långhåriga huskatt kräver mycket mer vård för att inte få tovor.
Nu har nog Lovikka väldigt bra kvalitet för hon har aldrig haft nån tova.
Generellt säger man väl att dom behöver borstad/kammas nån gång i veckan och dusch ibland. Men det varierar mellan olika pälskvaliteter, har hört om Selkirk som blir toviga trots daglig kamning, men såna varianter finns väl hos alla långhår.
Hon/Selkirk fäller men inte så att det yr omkring i hela lägenheten eller blir hårigt där hon ligger (som det blir av mina andra) utan den lösa pälsen är liksom kvar tills man kammar bort den från katten.

Så enligt mig en otroligt trevlig ras 😍.
Och eftersom det råkade bli lite OT slänger jag in en bild från när hon duschade senast, hon älskar att duscha 😍 (försökte lägga in film men lyckades inte).
Visa bifogad fil 44026
Inte mycket kvar där.:laugh:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
403
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka