Kattakräket saknas mig!

Sv: Kattakräket saknas mig!

Naaw,vilken sötnos!
Jättehärligt att hon är tillbaka!!
Har vart väck från buke några dagar så jag checka nyss in,finfina nyheter!
Så bra att hon verkar ok trots att hon var lite småskruttig när hon kom hem.
Avföring i pälsen kan tyda på att hon t ex fastnat någonstans trångt och fått göra behov nr 2 på plats.
Vem vet..
Låter som hon håller på att tömma ett mus-bo till dej:D
Du får nog finna dej i gåvorna haha!! Finns olika teorier om varför de kommer med gåvor.
T ex att vi ägare är dåliga jägare och att katten vill bidra...
Äter hon inte dem? Mina trycker i sej en mus i 3-4 tuggor.Sött..

PS Nu är min hane nr 1 på vift igen,sen 2 dygn - suck! :crazy:
Vill gärna ha hem honom pronto då det tydligen ska skjutas harar på marken runtom nästa vecka.
Kisen e bruntigrerad med lite vitt och jag litar inte på att jägare verkligen ser vad det är de skjuter.:mad:

Skönt att din katt kom tillbaka.

Min kasterade hankatt är nu på vift. Han kommer alltid hem och sover och äter.
Förra sommaren var han borta 4 dagar, det vissade sig att han blivit uppjagad i ett träd..
Nu har han varit bort sen i tisdags och matte och husse håller på att gå i bitar.. Känns så hemskt att han inte kommer hem...:cry:

29929629.jpg

Läste inte hela tråden :P
Skönt att kisse kommit tillbaka (:

Senast ändrad:

En av våra katthonor var för flera år sedan borta en vecka. Vi kallade och letade och en dag när jag var ute och gick med hunden hörde jag ett bekant jamande ...Uppifrån ! Hon satt ca 5-7 m upp i en tall med bara ett par små grenar att klamra sig fast vid. Vi fick ordna en jättelång stege och fick till slut ned henne. Hon var rädd, mager och blöt efter att ha suttit där i nästan en hel vecka. Men ner kom hon...

Hon försvann för gott dagen efter att vår gammelkatt på 17 år gick bort för tre år sedan , då ville hon inte bo kvar. Vet inte var hon tog vägen, vem vet, hon kanske dyker upp igen någon dag. Det är hennes 2 barnbarn som nu har försvunnit och som jag letar frenetiskt efter. :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Finns en katt jag sett flera ggr när jag brukar promenera, sett den på ungefär samma ställe jämt. Alltid jättekelig och slänger sig...
Svar
16
· Visningar
1 357
Senast: vallhund
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 341
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka