M
marija
Blev sugen på en äldre katt, alltid gillat runda större katter, det är ju lite svårt att få då man köper en kattunge. VIlle även göra en god gärning så vi åkte till djurhemmet i Slaka och oj det var inte lätt att välja. Jag frågade vem de helst ville "bli av med". Bertil var den som varit längst på hemmet och i störst behov av att få flytta, så vi tog hem 7-årige grårandige Bertil. Det tog ett tag för Bertil att vänja sig vid Findus (bondkatt 6 månader) och Rambo (blandrashund modell större 1,5 år). Men straxt fann han sig tillrätta och min sänghalva blev hans bo. I början fick han naturligtvis inte gå ut, men vi lät luckan till altanen vara öppen. En natt kom han infarande i sovrummet dyngsur (det regnade ute...) det visade sig att han hittat ett sätt att ta sig från altanen och ut, och gulleBertil kom hem, han hade accepterat oss kändes det som. 2 veckor senare blev Bertil överkörd .
Det var tufft att komma över Bertil, men en dag tog vi mod till oss och åkte ut till djurhemmet igen och nu har Lars 1 år flyttat in. Lars får inte gå ut på Altanen ens, vi bor på totalt 250m2 så det får räcka till en början, Lars och Findus har jätteroligt tillsammans och Lars som var hundvan har snabbt accepterat Rambo. Däremot till min stora sorg är han svårflörtad men han gör framsteg för var dag, Nu kommer han ner till oss i köket och vandrar omkring nyfiket, kommer det obehöriga springer han direkt upp på övervåningen. I början låg han bara och tryckte under mitt nattduksbord, men vi lät honom vara, och nu när han börjar förstå att vi inte vill honom illa så vågar han sig på mer och mer saker
Längtar till den dagen då han hoppar upp i mitt knä och vill ligga där och spinna
Love cats
Marija
Det var tufft att komma över Bertil, men en dag tog vi mod till oss och åkte ut till djurhemmet igen och nu har Lars 1 år flyttat in. Lars får inte gå ut på Altanen ens, vi bor på totalt 250m2 så det får räcka till en början, Lars och Findus har jätteroligt tillsammans och Lars som var hundvan har snabbt accepterat Rambo. Däremot till min stora sorg är han svårflörtad men han gör framsteg för var dag, Nu kommer han ner till oss i köket och vandrar omkring nyfiket, kommer det obehöriga springer han direkt upp på övervåningen. I början låg han bara och tryckte under mitt nattduksbord, men vi lät honom vara, och nu när han börjar förstå att vi inte vill honom illa så vågar han sig på mer och mer saker
Längtar till den dagen då han hoppar upp i mitt knä och vill ligga där och spinna
Love cats
Marija