Katt "ungar" har dykit upp här hemma..

Volvobruden84

Trådstartare
Nu är det såhär att vi bor utanför "på landet" eller hur man ska säga..

För drygt en vecka sen eller nåt såg vi två unga katter utanför här, vad kan dom vara 6 månader kanske..
Tillgivna och fina så tänkte att dom nog bara sprungit genom skogen och hamnat här av misstag.

Men, idag såg vi dom igen. Magrare än tidigare och lite mer skygga än sist. (Sist gav vi dom inget alls förresten, för jag hatar folk som matar andras katter..)

Men nu är dom tydligen övergivna med andra ord. Dom har tydligen flyttat in i en av delarna i ladan våran. Så ställde in vatten, mjölk och lite mat åt dom. Samt en filt så det blir varmare att ligga på.

Det är två syskon skulle jag tro, väldigt fästa vid varandra såklart.

Jag har ju velat ha katt länge, men då vi har en 4 årig icke kattvan hund hemma är det inte så lätt. Så måste hitta ett hem åt dessa två nu antar jag.

Till saken hör att jag kollat tidningar, affärer osv. efter efterlysningar på katter, och dessa finns inte med någonstans tyvärr :(

Kan man vänja hunden med två katter? Eller är det kört.. Sambon vill helst inte ha två katter heller vilket jag kan förstå.

Eller vart ska man vända sig för att någon ska ta hand om dom stackrarna?
Vill inte sära på dom heller då dom verkligen är fästa vid varandra.

Underbara små liv som blir lämnade vind för våg av nån dum en :(
 
Sv: Katt "ungar" har dykit upp här hemma..

Kan inte redigera mitt inlägg , eller snarare jag vet inte hur man gör, men tror 6 månader är att ta i. Tror dom är yngre än så.

kattungar-105.jpg


Hur gamla kan dom v ara tro??
 
Sv: Katt "ungar" har dykit upp här hemma..

Sommarkatter kanske?
Det är ett oskick som faktiskt gör mig riktigt arg.

Och det verkar bara inte gå att få stopp på det.
 
Sv: Katt "ungar" har dykit upp här hemma..

Jo samma här.

Har nu iaf ringt katthemmet, så dom ska fixa ett hem åt dom här två :)

Har matat dom och grejjat åt dom ute i ladan som dom klarar sig till dess. Gopluttarna. Dom kom och sprang mot mig nu på morgonen när jag kom ut med maten :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Vi har haft en katt som sprungit runt stallet och varit väldigt skygg. Vi har börjat mata kissen för att få den tillräckligt trygg...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 873
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 138
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp