Katt som slickas på händerna

Boll

Trådstartare
Vår ena kattunge (6 månader) är lite märklig.
Han är supergosig, snäll och mysig på alla sätt. Men när han är extra kelsjuk slickas han som en besatt på händerna. Det händer ofta att han väcker framförallt mig, men ibland även min man eller våra barn genom att slicka våra händer. Man måste gömma händerna eller knuffa bort honom för att han ska sluta slickas.
Någon som vet vad detta slickbeteende kan bero på? Jag har aldrig träffat på en katt som gör så innan. Fast han är såklart helt underbar iallafall. Det är bara lite irriterande att bli väckt av han sträva lilla tunga hela tiden :D
// Anna
 
Sv: Katt som slickas på händerna

Det där frågade jag om också för några månader sedan. Har en vuxen hona som är extrem slickig. Fick till svar att: det där med slickande är en social grej för att stärka de sociala bandena i flocken eller till familjemedlemmarna.
 
Sv: Katt som slickas på händerna

Det gör min ena med! Hemskt är det, fingrarna, ansiktet. Hon gör det ju för att vara snäll men tycker det är så äckligt. Hon är så mot sin syster med, slickar och tvättar henne hela tiden;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 984
Senast: Efwa
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp