Katt som apporterar.

A

annikasofia

Min Frasse 5 månader, kommer och lägger sina leksaker i mitt eller sambons knä när han vill att vi ska kasta i väg ngt, han flyger i väg och attackerar leksaken, brottas lite med den och kommer sen galopperandes tillbaka med leksaken i munnen och lägger den i knät igen. :love: han är såå söt!

Sv: Katt som apporterar.

Själv har jag haft flera kissar som kunnat apportera gummisnoddar, strumpor, leksaksråttor och allt möjligt :)

Gulligt och roligt för kisse och matte :)

Ganska lätt att lära dem. Man ropar på dem när de har en leksak i munnen och tar den från dem, snart fattar de galoppen och brukar se så ivriga och lyckliga ut :love:

Men en sak har jag aldrig lyckats lära dem, var de ska släppa leksaken. Ofta släpper de den på halva vägen och stirrar uppfordrande på mig. Ungefär som de tycker: "nu är det din tur att hämta matte" fniss...

Så gör vår ena katt också!!

Det är kanonroligt...en stund :crazy:

Han kan leka på detta sätt i timmar utan att tröttna.
Och ibland vaknar man mitt i natten av att "någon" släpper ner ett litet mjukisdjur i mitt ansikte, redo att leka... :D

Så gjorde min burma oxå. Det bästa han visste :D

Lordi, våran vuxne hanne, har apporterat hela sitt liv.
Inser väl att husse och matte orkar leka lite längre då...:smirk:
Han är lite av frökentypen, och föredrar klädda hårsnoddar som man skjuter iväg a la slangbella. Ju längre bort de hamnar och ju mer han får klättra, ju gladare blir han!

Sitter man framför TVn och bara leker och 'snärtar' lite förstrött med sin hårsnodd börjar han flämta, hoppa jämfota och kommer således och knycker snodden! Men det är å andra sidan den enda 'leksaken' som tål att apporteras (till husses stora förtret... att det ska lekas iöh taget med hans dagliga accessoarer).

2 av våra apporterar också. När vi kastar ner saker för trappen är det roligaste.

Hanen ger oss presenter varje natt, nedanför eller i sängen ligger alltid hans favoritleksak när man vaknar. :love:

Hade en kisse som gillade att leka med stenkulor. Han bar dem uppför trappen och släppte dem :bump:

Min ena katt är en apporterare, får alltför ofta en boll i ansiktet vid fyratiden på morgonen/natten, och en väldigt pratig katt som bara vill att matte ska vakna och leka... :rofl:

När min gammelkatta var ung apporterade även hon.

Statistisk efterföljdsfråga: Vad är era apporterande katter? Innekatt, utekatt, inne/utekatt?
Min var mer eller mindre ren innekatt, satte nosen mkt sällan utanför dörren.

Siameshanen apporterar, gjort sen han kom hit vid 6 månaders ålder.

Siameshonan apporterar inte men bär saker ibland, och bondkatten skulle hellre dö än apportera, och bär inte annat än egenhändigt dödade möss.

Bondkatten går in och ut som hon vill och är myycket ute. Siameserna är rena innekatter vintertid (jag anser inte de har något ute i snö att göra, och de är inte såå himla sugna på det själva heller), men går ut och in som de vill vår-sommar-höst, med reservation för att hanen inte får vara ute över natten eller hel dag när ingen är hemma (han är lätt..dum.. och jag litar inte på att han klarar sig om de andra katterna i byn kommer. Honan däremot reder sig fint själv)

Min var innekatt ...Gick promenader i koppel på sommaren :D Som en hund :D

mizz skrev:
Statistisk efterföljdsfråga: Vad är era apporterande katter? Innekatt, utekatt, inne/utekatt?

Min är än så länge innekatt som får gå på promenad ute i koppel, funkar faktiskt bättre och bättre. I början vägrade han att gå ett steg med koppel på, men nu struttar han på bra. Fast helst vill han smyga längs husväggarna och in bland snår och buskar, han vill inte riktigt fatta att matte inte kan följa med in där...:smirk:

Jag har planer på att han så småningom ska bli ute/innekatt... men min sambo är inte med på det ännu. Han tycker att Frasse bara ska vara innekatt. Men det kommer nog bli svårt attt hålla, eftersom kissen redan nu sätter sig strategiskt vid dörren och SKRIKER så fort man visar tendenser på att göra sig i ordning för att gå ut...:smirk:

Innekatt här med, mina andra två är också inne men apporterar inte. Inte lika bra iaf :D

Min katt som är lite mer än ett år nu apporterar också. Speciellt hårsnoddar och skumgummibollar. Ibland även strumpor och plastmöss.
Det händer inte lika ofta längre men ibland så.
Han är en Birma och han får minsann hålla sig inne. ;)

Apportera är det roligaste som finns enligt min lilla Elsa, 7 månader. Hon kommer oftast fram med bollen hela vägen, men ibland tappar hon den och vill INTE ta upp den själv utan kommer och sätter sig tålmodigt jämte mig eller husse och väntar på att vi ska krypa och hämta den.
Det enda hon apporterar är sina skumgummibollar, allt annat hoppar hon efter men skiter i att hämta.

Hon är innekatt, men jag tänkte ta ut henne i koppel till våren så att hon får vara ute lite också. Lägenhet två trappor upp är inte det lättaste att ha utekatt i, fast min mormor hade det när hon var ung, vetefasen hur iofs...

Min lilla 7- månaders älskar när man kastar iväg hennes catnip-mus... Varför ät kisar så söta...hehe

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 984
Senast: fixi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 499
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden