Katt och ny matta

irma

Trådstartare
Vi har köpt nya mattor, bl a en tjock härlig ryamatta. Det är bara det att vår katt vägrar gå på den! Någon som har liknande erfarenheter?

Sv: Katt och ny matta

sätt ner katten direkt på mattan så att han/hon blir tvungen att nudda den för att ta sig därifrån, efter det kommer katten nog förstå att den inte är farlig

Det har vi gjort men det hjälper inte. Katten är ganska missnöjd med vårt nyförvärv, men annars är det ju inget större problem, mest att det vore intressant att höra om det finns fler katter med mattfobier

En av tre katter här hemma går inte på tjockare mattor i stil med ryamattor inklusive badrumsmattan om katten inte verkligen måste gå på mattorna.

Och med "måste" menar jag att katten själv väljer att gå på mattan för att hon inte har lust att gå runt just då utan genar över mattan.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
433
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola