Katt och ny matta

irma

Trådstartare
Vi har köpt nya mattor, bl a en tjock härlig ryamatta. Det är bara det att vår katt vägrar gå på den! Någon som har liknande erfarenheter?
 
Sv: Katt och ny matta

sätt ner katten direkt på mattan så att han/hon blir tvungen att nudda den för att ta sig därifrån, efter det kommer katten nog förstå att den inte är farlig
 
Sv: Katt och ny matta

Det har vi gjort men det hjälper inte. Katten är ganska missnöjd med vårt nyförvärv, men annars är det ju inget större problem, mest att det vore intressant att höra om det finns fler katter med mattfobier
 
Sv: Katt och ny matta

En av tre katter här hemma går inte på tjockare mattor i stil med ryamattor inklusive badrumsmattan om katten inte verkligen måste gå på mattorna.

Och med "måste" menar jag att katten själv väljer att gå på mattan för att hon inte har lust att gå runt just då utan genar över mattan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 800
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp