katt och hund

D

Dandyridge

Detta kan man skratta åt men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra åt det.
Jag har en springer hane på 2 år och en katt på 3 år som har ett stort hundbeteende. Hon har bott med hundar sen hon var liten och varit innekatt och blivit uppfostrad av en hund oxå springer.
Nu har min hund kommit på att han ska, rent ut sagt, sätta på katten:o
Man kan knappt hålla sej för skratt när man ser ett litet katt huvud sticka fram och han juckar för fullt. Första gången rättare sagt...
Jag har sagt till honom på skarpen, jag har tagit honom på bar gärning och tryckt ner honom. :devil:

Varför gör han så här? Är det makt eller är det sexuellt eller är det både och?
Tror att det har kommit ut lite för hon har varit väldigt blöt/klibbig där bak en gång:crazy:

Sv: katt och hund

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Nä.

Det är inte roligt, förlåt. Jag förstår att det måste vara skitjobbigt!

Jag har verkligen ingen aning om varför, men det verkar ju som att du får hålla ett noga öga på de där tonåringarna! ;)
Hör med en veterinär, de kanske har något svar på varför?
Annars får du nog nöja dig med att ha dem åtskilda ett slag och se om det går över. Har hunden börjat jucka mer mot annat också, eller är det bara katten som råka ut för det? Kan ha med könsbeteende och rang att göra, eller så gilalr han katten helt enkelt! :D

(Har du pratat med dem om preventivmedel? Annars är det dags nu!) Förlåt, jag kan inte låta bli.

Lycka till med att komma till botten med detta och lösa situationen! Berätta gärna hur du gjorde. Jag känner med dig fast jag retas.
/Syrsa

Sv: katt och hund

Jag vet att det låter skit roligt och jag höll på att skratta mej fördärvad första gången jag såg det.:rofl::rofl:
Vi har ett fönster i dörren från hallen till köket (gammalt hus) och att se hunden jucka för fullt och se en liten katts huvud sticka ut och ser ut som att det är helt normalt... Jag kovar att du viker dej av skratt.

Jo jag har pratat om preventivmedel och även sett till att katten är steriliserad (gjordes när hon var 6 månader)

Jag vet inte vad jag ska tro, först trodde jag att det var rang beteende men nu undrar jag. Katten har varit borta i 4 dagar och kom hem idag och det första hunden gör när han ser henne är att slicka henne i rumpan och lite senare (typ 3 minuter) så sätter han igång och försöker jucka på henne:eek:

så jag vet inte vad jag ska tro. Visst att han är tonåring men han juckar ju inte på nåt/nån annan

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 596
Senast: Asko
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 285
Senast: canine
·
Övr. Hund Idag när jag la min dotter för middagsluren hörde jag plötsligt ett morr och sen ett illtjut. Min son som är fem år hade blivit biten...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
20 834
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka