katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

N

nilemarindy

har just upptäckt att ena katten har ögat stängt, rinner från det då och då..

funderar på om det kunde vara ögoninfektion,mendet borde väl då ha spridits till de andra 2 katterna?

har ni något förslag på vad det kan vara och vad som kan göras åt det?

tacksam för snabba svar!

Sv: katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

En kompis katt fick rinnigt öga och tillslut kunde den inte öppna det. Såg ganska groteskt ut. Den katten hade i alla fall kattsnuva.

Kontrollera även så att katten inte har något i ögat, alltså under ögonlocket typ gräsfrö eller annat skräp. Vet en katt som fick ett helt havrekorn i ögat en gång:crazy:

Mvh

Jag håller med MsLuna, åk till veterinären. Själv fick jag precis reda på att min katt förmodligen har herpes i ögat :( Ju snabbare du får reda på vad det är desto bättre....fall i fall det skulle vara något allvarligt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka