Katt med brott i tassen

Zanza

Trådstartare
Är det någon här som har haft en katt som behövt gipsbandage på ett framben och i så fall, har bandaget suttit kvar där det ska?
Har en katt som har fått ett brott på ett av benen till en av tårna, brottet sitter mitt på tassen. Var inne hos veterinären igår, de rättade till brottet och satte ett bandage bestående av bomull närmast benet, ett gipsgaller och så självhäftande linda på detta. När vi kommer hem från veterinären och jag lyfter ut katten ur buren så har hela paketet glidit av. Vänder tillbaka till veterinären och de får göra om hela proceduren med gipsbandagering och röntgen. Denna gång sattes bandaget lite längre upp men i morse hade allt glidit av igen . Veterinären säger bara att det är svårt att få gipsbandage att sitta kvar på ett framben, men vad fasen, det måste ju vara en hel del både katter och hundar som råkar ut för en skada och behöver gipsbandage, då skulle det ju glida av på varenda djur då ju.
Veterinären ville inte sätta nytt idag eftersom det sedan är helg och hon menade på att om benet skulle svullna så kan det bli svårt att få tag i en veterinär över helgen så först på måndag skulle hon göra ett sista försök att få det att sitta. Känns ju lite sådär, betalar jag dyra pengar så vill jag ju givetvis att gipsbandaget ska sitta kvar.
 
Sv: Katt med brott i tassen

hade katten tex tratt, tänkte om den själv drog i bandaget?
Då min hund hade gipsbandage så drog hon ut stoppningen hela tiden då svullnade tassen upp. De satt då fast utan problem men katter är ju mer hoppvänliga... kan de inte gipsa helt i stället? ett brott i tassen vill man ju inte ska läka fel..
 
Sv: Katt med brott i tassen

Har du tratt på katten? Låter konstigt om du INTE fått direktiv om det, för att få ett bandage att få vara ifred på katt är nästintill omöjligt annars.....
 
Sv: Katt med brott i tassen

Klart att jag har tratt på henne!
Har i morse varit tillbaka hos veterinären och nu har de vikt tassen som en krok och lagt ett fullständigt gips och då bara en bit över leden, innan har det varit ett gipsbandage där de lagt ett gipsgaller upp över hela benet och det har inte suttit kvar utan glidit av, det är inte katten som dragit bort det. Nu hoppas jag att detta sitter iallafall.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 373
Ridning Har sett att det finns många andra trådar om igångsättning efter skada/vila, men känner ändå att jag inte riktigt blir klok på hur jag...
Svar
2
· Visningar
1 190
Senast: Rubinen
·
Hundhälsa Min hund skar sig på något igår vid stallet. Ett fint snitt rakt över stora trampdynan på vänster bakben. Snittet var så ytligt att det...
Svar
10
· Visningar
4 828
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 094
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp