Adaeric
Trådstartare
Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är både ute och inne. Han är inte tjock, utan i normalt hull. Vi skaffade en lite hundvalp i augusti, först var våra katter rädda för valpen men nu ha dom vant sig och bryr sig inte om hunden. Men för ca 1 månad sen märkte vi att vår ena katt, hankatten, började kissa inne. Vi visste inte varför och sökte runt lite. Men sedan slutade han och vi märkte inte av det längre. Idag när jag kom hem från skolan så var han inne och låg på mattan i badrummet. Han brukar alltid komma och kolla vem som kommer hem när han hör att någon öppnar dörren. Sen brukar han springa ut i köket och mjaua tills han får mat. Men idag låg han bara kvar på mattan i badrummet och såg väldig seg ut. Men jag tänkte inte mer på det. Sen framåt kvällen låg han fortfarande kvar och när min mamma och syster gick fram till honom morrade han och fräste. Min syster sa att hon nästan blev rädd för honom. Han vägrade röra på sig. Sen hade han förflyttat sig ner till ett annat ställe och bara låg där. Det är inte så att han sover, utan han bara ligger. Sen när jag kom hem (hade varit iväg) så skulle jag kolla på honom, för det är jag som har bäst band med katterna och som gosa med honom hela tiden. Då kunde jag gå fram och klappa honom och sedan bära upp honom. Men då märkte jag att han hade kissat på olika ställen plus att han kissade på mig när jag bärde honom. Han är kladdig därbak, förmodligen för han kissat på sig eller något. Nu hade han även spytt eller bajsat dirre, det var en slemmig kladdig hög. Vet inte om de var spya eller diarre.
Jag är väldigt orolig för honom och detta började idag, vet ni vad det kan va? Eller kan ni ge mig råd eller hjälpa mig? Tacksam för svar, mina katter betyder allt för mig.
Jag är väldigt orolig för honom och detta började idag, vet ni vad det kan va? Eller kan ni ge mig råd eller hjälpa mig? Tacksam för svar, mina katter betyder allt för mig.