Katalogerna ute, Elitloppsauktionen

Sv: Katalogerna ute, Elitloppsauktionen

Västerbodayoflove var lika klen i verkligheten kan jag säga. Tyvärr hade jag varken dator el. uppkopplad telefon med mig till auktionen. Jag såg hälften av hästarna ungefär innan jag stolen fick rumpsmak. Nr 2 var helt klart snällast mot ögat, jättevacker häst.

Jag undrar, när hästen går åter, när meddelas det till köparen? Sätter säljaren ett reservationspris redan från början, och istället för att skriva på när damerna kommer fram så får man ett meddelande att man inte uppnått reservationspriset. Det känns ju lite fånigt att det budas fram och tillbaka för att hälften av hästarna ska gå åter?

Någon miljonhäst tror jag inte det blir.

Förklara tydligare, alltså bjuda över? Det känns ju lite konstigt isåfall, om säljaren får ge sig in i bjudningen.

Enkelt, om du som säljare inte är nöjd med priset så bjuder du på din egen häst för att pressa upp priset mer. Blir du då inte överbjuden så går ju hästen tillbaka till dejj som säljer.

74 Loch Ness Broline
S Andover Hall-Malabar Mist 760 000 kr Kurt Wijkström, Rejmyre

Han är på hugget ikväll.

Men är det lagligt alltså? Det känns jättekonstigt att man kan sitta mittemot den personen som äger hästen, och när du ropar 50 ropar han 60 osv. Säljaren är ju inte "god för pengarna" utan ropar isåfall bara för att trissa upp priset.

Om de inte bjuder emot och någon annan ropar in hästen för 50.000, då kan den aldrig "gå tillbaka", dvs inget reservationspris har lagts eller så?

Inget reservationspris nej, bara utgångspriset på 50´men efter det är det efterfrågan som bestämmer och är man som säljare inte nöjd utan ropar tillbaka hästen så kostar det som säljare en viss summa pengar (inget jag har i huvet nu men nån annan kanske vet) klart att man som säljare vill ha ut så mkt som möjligt för sin häst och ja, det är fullt lagligt.

Tur att det finns nån som har resurser och framtidtro kvar!!
Sen undrar jag vad han har för påverkan på priset nu mera?
Ger folk upp att bjuda emot honom?

Har jag oxå funderat på.. Folk vågar inte satsa utan går på gammalt och prövat?

Jag vet inte. Själv har jag inte trott mycket på honom. Men många fina märrar gick ju dit.

86 Barack Boko
H Cantab Hall-Rae Boko 330 000 kr Fabrice Souloy, Frankrike

87 Elit Håleryd
H Offshore Dream-Rebeckas Mystic 270 000 kr Peter Untersteiner, Halmstad

Våran ropades tillbaka.. känns både :D och :( men men, nu blir det bete för damen och sen får vi se:laugh:

83 Hoboken
H Mr Pine Chip-Pralini åter

Hmm,undrar om den avslutande hästen efter Mr Pine Chip- Sävaflickan kommer bli såld?

83 Hoboken
H Mr Pine Chip-Pralini åter

Hmm,undrar om den avslutande hästen efter Mr Pine Chip- Sävaflickan kommer bli såld?

Måste ju kännas surt som säljare att avsluta auktionen med en avkomma efter en hingst som inte betalat sejj alls på hela kvällen..jag hade garanterat lessnat!

Tyckte mejj höra nåt runt 150-160 i telefonen sen sa mamma åter och la på så jag vet inte riktigt.

KL

Gubben åker nog upp. Själv får jag vara hemma och glo i baken på tre märrar skulle jag tro.
AM

Vi såg din gubbe, men han såg inte oss :cool:
Tittade efter dig men förstod att du var tvungen att hålla ställningarna där hemma.

Min favorit var nr 43. En liten fin fux med ett underbart huvud :love:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur