Alla människor som är emot vaccinationer har noll trovärdighet i mina ögon. Jag har en bekant till familjen som ofta postar "forskningsartiklar" om faran med vaccinationer, chemtrails, flourtandkräm och "sanna" vittnesmål om att Hillary Clinton har mördat några hundra personer. Det verkar vara mycket vanligt förekommande i USA. Det hela ser väldigt trovärdigt ut, om man läser med ett barns (eller i det här fallet en psykiskt sjuk persons) ögon. Men vi andra förstår ju att det är bluff och båg efter att snabbt ha ögnat igenom texten.
Om man ändå är lite orolig för vaccinationer så kan det kanske vara bra att veta att den forskare som publicerade studien om att barn fick autism av vaccinationer fuskade sig igenom hela studien. Hen blev av med sin läkarlegitimation efter detta och ingen annan som har försökt återskapa studien har fått liknande resultat. Det finns alltså inget samband mellan vaccinationer och autism (eller mer korrekt; man har inte lyckats bevisa att det finns ett samband och sannolikheten att detta skulle vara fel är mycket, mycket liten). Och nej staten eller forskarna eller Rotschilds eller vald organisation tillsätter inte konstiga ämnen eller microchip eller andra grejer i vaccinet
[bör/QUOTE]
Dr Karen Becker tycker att man ska ge vaccinationer som är
nödvändiga. Däremot tycker hon att man inte ska påfyllnadsvaccinera slentrianmässigt vart 3:eeller vart 4:e år. Man ska först testa för att se om hunden redan är immun mot den sjukdom som vaccinet avser. Att påfyllnadsvaccinera en fullt immuniserad hund är en onödig risk, eftersom vaccin också har biverkningar. Här håller jag med henne till 100 %.
Hon skriver också om dyra rabiesvaccineringar som folk ger till hundar helt i onödan. Likaså täta vaccineringar av innekatter som aldrig träffar andra katter.
Vaccineringar är en stor inkomstkälla för veterinärkliniker, så man får väga in det också när man tar beslut. Vår veterinär vill inte vaccinera i onödan och har avrått oss att ge för ofta. Jag tror att de flesta svenska veterinärer tänker så och jag hoppas att de självständigt kan ta beslut utan att tänka på veterinärklinikens ekonomi.
Jag har en fråga om de här testerna för att se om hunden är fullt immuniserad eller inte. Finns dessa tester i Sverige? Används de?