F
Flashen
Ska snart kastrera min 2 åring. Veterinären kommer att komma ut till mig. Hur brukar det gå till och vad kan jag förbereda i förväg? Hur ska hästen ha efteråt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska snart kastrera min 2 åring. Veterinären kommer att komma ut till mig. Hur brukar det gå till och vad kan jag förbereda i förväg? Hur ska hästen ha efteråt?
Tack för era tips. Jätteskönt att ingen har skrivit några skräck historier. Det är ju inte det man vill höra.
Hur lång tid dröjer det innan de kan röra sig som vanligt... för jag mistänker att det gör ont ett bra tag efteråt. Har ni fått hålla på och rengöra ohc smörja såret mycket? Det verkar ju som om olika veterinärer tipsar om olika saker. Vissa ska stå inne, och andra ska röra sig och vara ute mycket. man blir förrvirrad! Får höra vad min vet rekommenderar!
Jag bumpar denna tråden för att höra hur det gick?
Själv ska jag boka tid imorgon för stående kastrering där hemma. Jag är väldigt nervös inför detta.
Förut så har vi lämnat in våra hingstar på ATG kliniken och sen hämtat dom när det var klart. Detta var ju på Jägers så det var ju nära och bra .
Men nu känns det annorlunda eftersom det är min egen häst och det är så mycket som kan hända efteråt. Man har ju läst några skräckexempel här .