Kastrering av krypto?

Aliide

Trådstartare
På fredag ska vi eventuellt iväg och göra en magbiopsi på min älskade jycke. Han har redan gått när ännu 2½ kg på 2 veckor. Äter inget alls. Kan inte heller blanda ner massa gott eftersom han får diarré av nästan allt förutom sin mat :crazy:

Iaf, det ska buköppna honom och ta prover ifrån magen. Tänkte passa på att kastrera honom då, han har ju en kula i buken.

Vad är det för ungefärligt pris på ett sådant ingrepp?

Hur påverkas hunden efteråt?

Hoppas på att han äter mer och slutar moppsa med andra hundar..

Sv: Kastrering av krypto?

Priset på att kastrera en hane här nere (som har båda kulorna nere) ligger på 2-3000:-

Men om dom ändå ska öppna honom så borde dom väl kunna gå ner lite i pris?
Vet inte riktigt hur dom påverkas, men det sägs ju att dom oftast blir mer glupska och blir lite lugnare.

Lycka till på fredag :)

Lycka till!!! Jag hoppas att de kan komma fram till något nu då...

Beror på vart man bor...Här kostar en kastrering av hanhund från 2000:- hos den "billigaste" veterinären!

vi pratar kastrering av krypt ;) kryptar kostar som tikar, dvs ca 4000 och uppåt.... iom man måste öppna upp och inte bara "knipsa av"

Men han är ju redan sövd pga biopsin som jag förstår det...Så det blir en lägre kostnad...

Jag har valt att ev. kastrera honom samtidigt som biopsin just för att få det lite billigare. När han ändå är sövd och de skär i hans buk, varför inte plocka ut en pungkula :)

går det inte på någon försäkring att plocka bort kulan på en krypt hane? om det inte går på din försäkring så borde det väl gå på uppfödarens doldafelförsäkring?

lycka till med OP och vi håller tummar och tassar för att de kommer fram till något.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Hundhälsa Min kastrerade hane (Shetland sheepdog, 6 år) är (såklart) extremt matglad. Han väger ca 14 kg och bör nog gå ner 2-3 kilo (han är av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 216
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar