Sryoqwe
Trådstartare
Hej, som några säkert redan vet har jag nu en nykastrerad fd klapphingst. Veterinären behövde inte gå in vid buken, men gjorde ett snitt extra och grävde runt en del. Hästen fick ingen efterbehandling. Han hade även en tanponad fastsydd som vi skulle klippa bort efter fem dygn, en håller ett bakben sträckt och andra klipper. Tack för det, hästen har nyss fattat hur man lyfter fötterna kortare stunder vanligt. Han ska även gå en halvtimme en gång per dag.
Igår stack han till grannen, han var genomsvettig när han hämtades. Idag var det svullet och han hade feber, 39,1 grader. Allmäntillståndet var fullt normalt, lika brötig som vanligt, men jag har bara haft honom i snart två veckor.
Så hur brukar klapphingstar behandlas? Ska dem inte få smärtstillande och antiinflammatorisk medicin?
Tycker ni att veterinären verkar ha gjort rätt?
Igår stack han till grannen, han var genomsvettig när han hämtades. Idag var det svullet och han hade feber, 39,1 grader. Allmäntillståndet var fullt normalt, lika brötig som vanligt, men jag har bara haft honom i snart två veckor.
Så hur brukar klapphingstar behandlas? Ska dem inte få smärtstillande och antiinflammatorisk medicin?
Tycker ni att veterinären verkar ha gjort rätt?