millus
Trådstartare
jag köpte min lilla spender för två och ett halvt år sen. Min tanke var att behålla honom som hingst för att se hur det gick.
I vintras var vi på utställning och han fick då 33 poäng vilket är urdåligt. Jag tänkte ändå behålla honom som hingst till nästa sommar. Nu idag ringde ägaren till det bete vi har honom och talade om att han rymmer hela tiden och att han är väldigt besvärlig trots stark eltråd.
Nu talar allt för att kastrera honom och det framkallar sån ångest hos mig.
Det som talar för att kastrera är:
jag har ett sto hemma som blir ensam i hagen iom att min valack får gå med spender.
han har fått dåliga poäng på de visningar jag gjort med honom.
jag bor nära en stor väg och en järnväg om det är så att rymningen blir en vana!
jag har precis fått ett efterlängtat heltidsarbete och pendlar varje dag+ att jag har tre barn som jag är ensam om att ta hand om(min man arbetar JÄMT)
Med rådande omständigheter orkar jag nog inte med en hingst. Sälja är inte att tänka på!
Åh, snälla hjälp mig i mitt beslut! Jag tycker det känns jättejobbigt!
Det är den lilla svarta på min avatar...
I vintras var vi på utställning och han fick då 33 poäng vilket är urdåligt. Jag tänkte ändå behålla honom som hingst till nästa sommar. Nu idag ringde ägaren till det bete vi har honom och talade om att han rymmer hela tiden och att han är väldigt besvärlig trots stark eltråd.
Nu talar allt för att kastrera honom och det framkallar sån ångest hos mig.
Det som talar för att kastrera är:
jag har ett sto hemma som blir ensam i hagen iom att min valack får gå med spender.
han har fått dåliga poäng på de visningar jag gjort med honom.
jag bor nära en stor väg och en järnväg om det är så att rymningen blir en vana!
jag har precis fått ett efterlängtat heltidsarbete och pendlar varje dag+ att jag har tre barn som jag är ensam om att ta hand om(min man arbetar JÄMT)
Med rådande omständigheter orkar jag nog inte med en hingst. Sälja är inte att tänka på!
Åh, snälla hjälp mig i mitt beslut! Jag tycker det känns jättejobbigt!
Det är den lilla svarta på min avatar...
Senast ändrad: