Kastrerad katt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare YvonneL
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 006
Y

YvonneL

Jag undrar om ni har nått bra svar åt mig? Det är så att min granne kastrerade sin katt förra sommaren men den ena kulan var tydligen kvar i bukhålan på katten, så veterinären kunde ju bara ta bort den ena kulan. Min fråga är nu, hur stor chans är det att denna katt kan bli pappa till några nya kattungar?
Han har tydligen kännt av att det är mars månad.

Sv: Kastrerad katt?

Är det ingen som har nån liten aning då?

Jo, katter med testiklarna kvar i bukhålan kan vara fertila, även om risken är mindre. Att katten lider av den stress fertila katter ofta har tvekar jag inte på. Varför i hela världen gjorde man inte en ordentlig kastrering? Att bara ta den kula som kommit ner hjälper ju inte...

Den veterinär som utförde det hela borde ha lotsat katten vidare om han själv inte klarade av att göra en buköppning och plocka bort den testikel som satt kvar. Normalt ska kryptochida djurs spermier ha mist sin simförmåga (testiklarna ligger för varmt) men visst finns det en viss risk att någon eller ett par klarar sig till trots. Könsdrifterna fortsätter dock eftersom hormonerna fortfarande produceras.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 902
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka