Kastrera/Sterilisera

Sv: Kastrera/Sterilisera

Precis, och honkatten behöver inte löpa först även om vissa veterinärer fortfarande tror det.

Från 12 veckors ålder beroende på vilken veterinär man vänder sig till.

Ok, jo för lillkatten är antagligen en hane. Så man kanske kan kastrera innan han blir för jobbig med våra honor, vid vilken ålder blir dom könsmogna? Skiljer det sig något i utveckligen mellan honor o hanar

(har aldrig haft en hankatt förut)

Honor kan bli könsmogna redan vid 4 månaders ålder, hanar är ofta lite senare av sig men från 6 månaders ålder bör man räkna dem som könsmogna.

Ok då vet jag, kastrerar honom runt halvåret.

Får väl ringa en veterinär senare och kolla vad dom tycker..

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
676
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 749
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar