Kastration och urinläkage?

E

Eliza77

Jag har en hane som är väldigt jobbig att ha med att göra ute. Allt som styr är hans nos och det gör honom nästintill okontaktbar.

Han är väldigt väldresserad annars och lyder till 95% förutom när han är ute och det finns tikar i närheten. Jag börjar bli så trött på hans beteende så jag börjar fundera på att kastrera honom.

Nu till min fråga. Han läcker urin som det är nu. En mycket duktig urolog har tittat på honom men hittar inget fysiskt fel, vare sig med prostatan eller urinblåsa/urinrör. Han äter Propalin men det gör ingen större skillnad. Jag vet att det finns en risk att hanar börjar läcka efter kastration men i hans fall vet jag inte om det skule göra någon skillnad.

Ni som har kastrerat era hanar har de börjat läcka efter? Jag vill ju inte att det skall bli värre. Urinläkaget är jobbigt som det är endå.

Tacksam för svar!
 
Sv: Kastration och urinläkage?

Jag lät kastrera min hane för knappt två veckor sedan (p g a tik i familjen), och han läcker inte. Allt har, peppar, peppar, gått helt komplikationsfritt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 553
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 198
Senast: Acto
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 272
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 147
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp