Kastrat som försöker para sig?

Houdinie

Trådstartare
Min 7-åriga hanne kastrerades under sitt första levnadsår. Min 6-åriga hona var ett halvår gammal när hon kastrerades. De har levt tillsammans i 6 år, och har alltid varit som syskon.

Senaste året har hannen börjat försöka para sig med honan, trots hennes och mina protester.

VARFÖR och hur får jag honom att SLUTA!?

Sv: Kastrat som försöker para sig?

Ingen skillnad, har provat i flera månader. Han blev lite lugnare till en början, men sedan var det som vanligt igen... kan ju bero på att det är vår nu, kanske...

Håller han på mycke? En av mina kastrater "parar" min hona när hon bjuder till men han är inte speciellt på så jag ser det inte som ett problem.

P-piller/p-spruta kan ges till översexuella hundar, men frågan är om det hjälper i ditt fall... det bör ju inte handla om hormoner.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 902
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 781
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 560
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama