Karuseller

lil-sis

Trådstartare
har en tendens till att snurra i det oändliga.

Och nu hoppar vi på klinik-karusellen igen för Patsys rörelsestörning bak blir inte bättre, snarare sämre. När jag linlöpte henne i tisdags så såg hon sämre ut än vad hon gjorde när jag åkte in med henne hösten 02. Och då hade hon ledinflammationer hela vänster bak.

Men. Om de inte hittar någonting, var ska jag leta då? Det är ju ändå något som är fel och sitter det inte i lederna de kommer åt att undersöka så sitter det förmodligen i höften någonstans och spökar.

Vad skulle ni göra?

(Vi åker på hältutredning nästa fredag, det lustiga är att veterinären jag hade förra gången är den enda som är i tjänst just nu och dessutom kom hon ihåg Patsy. Namnet är ju lite långt och "speciellt".)

Om de inte hittar något kanske du kan få en remiss för scint? Med hjälp av en sån kan de ju se var problemet sitter, och i många fall också vad som är problemet.

Lycka till i alla fall, hoppas det är något "enkelt" bara!

Synd...men har du inte möjlighet att ta med henne hit upp så får CL titta på henne, utan att ta i så jag spricker så är hon förb....duktig på att hitta o åtgärda fel :bow:
Box finns ju, en hage fixar vi till....

Oj... hmm jag ska prata med chauffören om vad han säger, min alltså, inte den jag ska åka med egentligen.

Jo jag vill gärna att hon tar sig en pikelur på Patsy också om hon kan.

Börja träna henne i bärighet. Alla fel i bäckenet ( vilket är en vanlig åkomma på alla unghästar ) kan åtgärdas med rätt träning.

Inte i år men förra året. Negativt för borrelia, positivt erlichios men väldigt låga titrar.

Men hon har inga andra "typiska tecken" eller har haft. Ingen temp, inga svullna leder osv.

Rätt träning är ju lättare sagt än gjort. :crazy:

Men jo, hittar de ingenting på kliniken så är det ungefär det vi kommer att göra också för så många alternativ finns det ju inte kvar. Då ska jag "bara" hitta en bra instruktör.

Chauffören har ingen lust med någon längre trip i helgen och rida dit tar lite för lång tid ;)

spara pengarna för klinikbesöket. Du ha väl kontrollerat detta "fel" massor av gånger bara enligt det jag läst här.
Många av mina elever har ditt problem och de lägger hur mkt pengar som helst på behandlingar av olika slag. När de ridit sådär en 10 lektioner så är problemet borta......

Är det bakbenet som verkar vara "grundorsaken" ? Inte möjligtvis diagonala frambenet?
Nyfiken Nin med egen unghäst som går som en kråka vissa dagar

Jo det är bakbenet som är spöket från början.

Det som även oroar är just det diagonala frambenet som dragits med en skum galla ett tag som jag vill kolla upp.

Djurjouren, förmodligen så är det "onödiga" pengar att lägga ut men jag vil ändå göra det för att VETA, speciellt med frambenet som har haft en del konstiga reaktioner. Hon är inte kollad av veterinär sedan oktober förra året.

Är det diagonala symptom så är dte ju bara att göra en massa koordinationsövningar med bakbenet för då försvinner frambensproblemen.

Skulle tex bommar i div "formationer" och höjder vara en bra idé? Blandat med klättring i skogen "off road"? Både avsuttet och på töm.

Ja om du gör det på rätt sätt :smirk:. Bra svar va? Allting är bra så länge det görs på rätt sätt.
jag ska upp till Eskilstuna denna vecka, bor du nära där så kommer jag gärna och leker med dig och Patsy, hade varit kul att träfaf denna omskrivna häst.

Tja det är ungefär 13mil, lite drygt en timme i bil. Tror inte kartan jag fick upp är så bra, man måste åka runt Stockholm när det går att åka Slagsta Färjan istället från Botkyrka. Men på en höft.

:crazy:

(Bor på Ekerö/Färingsö).

Du får jäääättegärna komma hit och kolla på Dollar och se om du kan se vart f*n felet sitter på henne. :bow: Vet att du är duktig, och tror att du kan komma med bra "ögon" :)

(Jag kommer antagligen att åka bort 29/7, är borta torsd-sönd i så fall)
Jag bor i Gnesta, 50 min med bil från E-tuna.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 939
Senast: Linda_A
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 015
Senast: sandrafors
·
Hästvård Har en 10-årig shettisherre som har satt myror i skallen både hos mig och hos veterinären. Drar en snabb sjukdomshistoria September i...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: bsmx
·
Hästvård Vad anser ni, ska böjprov göras på uppvärmd (varm, strax innan svettig) häst eller på ouppvärmd (men upptravad ett par vändor på...
Svar
18
· Visningar
3 205
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V