Kartor och flygfoton

cirkus

Trådstartare
Känner någon till vart man kan se schyssta flygfoton ?

Jag har kollat på eniro (men de är gamla) och jag har google-earth installerat.

jag skulle vilja ha något som är ännu mer detaljerat, finns det ?

Sv: Kartor och flygfoton

På kommunen har man ganska ofta flygfoton i sin verksamhet, men det är ganska olika, det är olika hur aktuellt det är också. Hos oss är noggrannheten på de bästa fotona 1 pixel = 2 dm på marken(fotona är tagna på 2300 meters höjd), vilket är bra. Det är svårt att se människor, men jag kan se bilar, studsmattor i trädgårdarna mm. Kommunen kan ofta sälja ett utsnitt ur flygfotot till både företag och privatpersoner.

Annars är det lantmäteriet som oftast har foto. Det finns dock ett antal privata företag som gör det också, men de gör det på uppdrag över ett visst område och då blir det dyrt för dig, tyvärr.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 964
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka