Karta på nätet..

Boerperd

Trådstartare
Jag skulle vilja rita upp mina ridvägar på satellitkartor på nätet och spara dom och kunna ge ut ett lösenord till dom som ska kunna ta del av mina kartor, men hittar inget bra ställe att göra det på!
Men antar att det finns gott om kluriga personer här som vet hur jag enkelt får till här?!
 
Sv: Karta på nätet..

Funbeat har också en funktion för att rita upp och spara turer. Du kan välja vilka du vill dela med, bra dig, dina vänner (som också måste vara medlemmar då) eller alla. Det är gratis att vara medlem där.
 
Sv: Karta på nätet..

Rita inte, koppla på Runkeeper i din telefon eller någon annan gps-sportig app, rid dina vägar, och spara sedan turerna på ditt Runkeeper-konto, eller vilken app det nu blev.
 
Sv: Karta på nätet..

*kl*
Jag vill kunna dela med mig till andra i "ridstigsföreningen". Så medlemskappå nån sida blir nog inge bra.. Skulle vilja ha en länk och ett lösen och vips så dyker uppritade kartor upp...

Ska kolla eniros kartfunktioner imorgon!
 
Sv: Karta på nätet..

Det behövs inte medlemsskap för alla, endast för den som "loggar" rutterna.

Exempel:

Så här ser det ut efter att jag promenerat en rutt med Runkeeper påslaget.
Endast jag kan se eftersom jag inte släpper in andra på min Runkeeper.



Om jag sen trycker på den blåa knappen "Make this a Route" så kommer följande upp där jag kan spara rutten som en öppen rutt som alla kan få se.



Och här är länken till kartan som jag sparat öppet så alla ska kunna se - funkar även för de som inte har ett runkeeper-konto:
http://runkeeper.com/user/ullogullo/route/2323817
 
Sv: Karta på nätet..

Kan man l'gga ihop kartirna så att man får en överblick över hela området?
Vi har en ett antal mil att markera och en hel del variationer på stigarna...
 
Sv: Karta på nätet..

Nej, inte på ett enkelt sätt. Och det vet jag inte om något ställe kan? Däremot så om du går in på länken ovan igen, så kommer det nu att finnas två offentliga rutter där, och då kan du skifta mellan dem. Just dessa är dock på olika ställen, en i Hässelby och en vid Solvalla, men det går absolut att ha många på samma ställe, bara man namnger dem lite smart.
 
Sv: Karta på nätet..

Använd runkeeper när du rider, gå sen in på din sida där ser du rutten. Välja satellit, gör en skärmdump och beskär sen bilden. Starta en blogg och lägg upp bilderna där med beskrivningar om varje rutt.
Bloggen kan du lösenordsskydda om du inte vill att alla ska del av den.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 542
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 763
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Santoxen
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp