Sryoqwe
Trådstartare
Min häst har mild karprygg, ingen reaktion när veterinären klämde. Lite stel i bogen. Jag vet inte exakt hur länge hon har haft det (enbart då jag inte tänkt på det) men gissar att hon fick det i början av sommaren. Hon har (enligt veterinär) korta flanker och det var vanligt att de har karprygg då. Han tyckte inte att det var något att utreda nu. Hon är bra musklad över ryggen.
Hennes mamma och helsyster har också karprygg, av en skada i ryggen. Jag tror att det var en muskelskada men är inte säker, jag kan dock få reda på det utan problem.
Vad kan det bero på? Hon är ju inte född med det. Är det något att utreda? I så fall, vad gör man då?
Hästen är sex år och ska om hon håller för det tränas och tävlas på relativt hög nivå i dressyr och hoppning, alltså ingen skogsmulleridning.
Hennes mamma och helsyster har också karprygg, av en skada i ryggen. Jag tror att det var en muskelskada men är inte säker, jag kan dock få reda på det utan problem.
Vad kan det bero på? Hon är ju inte född med det. Är det något att utreda? I så fall, vad gör man då?
Hästen är sex år och ska om hon håller för det tränas och tävlas på relativt hög nivå i dressyr och hoppning, alltså ingen skogsmulleridning.